Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III SP - "Motylki" - uczymy się

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE I OPIEKUŃCZE DLA GRUPY III „MOTYLKI” NA LISTOPAD 2025

1. Moja ojczyzna.

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia słów: mój kraj, moja Ojczyzna.

  • Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych przypomnienie barw flagi i godła państwowego.

  • Poszerzanie słownika czynnego- tworzenie pojęć związanych ze słowem Polska, bohaterstwo.

  • Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.

  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter.

  • Kształcenie umiejętności kreślenia wybranych liter.

  • Kształcenie umiejętności odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter.

  • Kształtowanie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 7 i więcej, na materiale konkretnym.

  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym.

  • Doskonalenie umiejętności w zakresie dostrzegania powtarzalności sekwencji.

  • Rozwijanie zdolności plastycznych poprzez wykorzystanie różnorodnych technik.

  • Promowanie wśród dzieci idei patriotyzmu.

  • Doskonalenie pamięci słuchowej oraz rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych form tanecznych.

2. Listopadowa pogoda.

  • Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat charakterystycznych dla późnej jesieni.

  • Zachęcanie dzieci do dokonywania obserwacji i wyciągania wniosków.

  • Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.

  • Kształtowanie u dzieci zachowań prozdrowotnych.

  • Rozwijanie zasobu słownictwa dzieci.

  • Ćwiczenia pamięci poprzez zachęcanie do opanowania krótkich utworów literackich.

  • Zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zabawach badawczych, przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków.

  • Zachęcanie dzieci do poznawania nowych technik plastycznych. Rozwijanie postawy twórczej dzieci.

  • Tworzenie zbiorów 7-elementowych i klasyfikowanie ich ze względu na wielkość.

  • Zachęcanie do wykorzystywania instrumentów muzycznych (tradycyjnych i niekonwencjonalnych) w celu tworzenia własnych improwizacji muzycznych. Wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej i określania jej charakteru.

3. Przygotowania ludzi i zwierząt do zimy.

  • Poszerzanie wiadomości dzieci na temat sposobów przygotowań do zimy ludzi, ptaków i zwierząt.

  • Rozwijanie zainteresowań światem przyrody.

  • Zachęcanie do obserwowania środowisk przyrodniczych. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zmian zachodzących w świecie zwierząt i ptaków w okresie późnej jesieni.

  • Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych form gramatycznych. Rozwijanie postawy twórczej dzieci. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności. Zapoznanie z praca górnika oraz uświadomienie dzieciom istnienia Dnia Górnika – Barbórka.

  • Zdobywanie doświadczenia w zakresie twórczości plastyczno- konstrukcyjnej poprzez stosowanie różnorodnych technik.

  • Określanie wielkości przedmiotów oraz różnicowanie pojęć. Zapoznanie z cyfrą 7.

  • Zachęcanie do podejmowania różnego rodzaju działań muzycznych.

  • Kształtowanie postaw życzliwości, empatii i umiejętności wyrażania pozytywnych emocji wobec innych poprzez zabawy, rozmowy i proste działania praktyczne.

  • Kształtowanie poczucia radości i wspólnych działań i poznawanie tradycji ludowych.

  • Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci. Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

  • Wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w ćwiczeniach i zabawach ruchowych

  • Wyrabianie nawyku przebywania na powietrzu.

WIERSZ DO NAUKI W LISTOPAD

Słota”

autor: E. Szelburg – Zarembina

Deszcz pada od rana

Do samego południa

¦wiat jest nudny i ciemny

Jak zaklęta studnia

 

Małe dzieci śpią w domu

Duże – siedzą w szkole

A chodzą po ulicy

Same…parasole

PIOSENKI DO NAUKI W LISTOPAD

Mazurek Dąbrowskiego”

autor; Józef Wybicki

1. Jeszcze Polska nie zginęła,

Kiedy my żyjemy.

Co nam obca przemoc wzięła,

Szablą odbierzemy.

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski,

Z ziemi włoskiej do Polski,

Za twoim przewodem

Złączym się z narodem. x2

2. Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,

Będziem Polakami,

Dał nam przykład Bonaparte,

Jak zwyciężać mamy.

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski...

3. Jak Czarniecki do Poznania

Po szwedzkim zaborze,

Dla ojczyzny ratowania

Wrócim się przez morze.

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski...

4. Już tam ojciec do swej Basi

Mówi zapłakany:

"Słuchaj jeno, pono nasi

Biją w tarabany."

Ref. Marsz, marsz, Dąbrowski...

 

Pan listopad”

1. Pan listopad gra na basie

dylu dylu bum

Na jesiennym graniu zna się

Trawką dotknął strun

Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz

Świerszcz za kominem cyka

Tańcz gdy chcesz

2. Pan listopad gra na bębnie

bara bara bam

Z deszczem kółka, równo pięknie

koncert daje nam

Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz

Świerszcz za kominem cyka

Tańcz gdy chcesz

3. Pan listopad gra na flecie

Fiju, fiju, fiu

Z liści złotych ma berecik

a kubraczek z nut

Ref. Wesoło gra muzyka, pada deszcz

Świerszcz za kominem cyka

Tańcz gdy chcesz