Grupa III SP - "Motylki" - uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze i opiekuńcze na wrzesień 2025 r.
1. 2. Witamy w zerówce.
Zapoznanie z zasadami bezpiecznego przebywania w szkole w pomieszczeniach dla nich przeznaczonych.
Zachęcanie dzieci do poznawania nowych kolegów i koleżanek z grupy. Kształtowanie umiejętności u dzieci w zakresie bezpieczeństwa w czasie pobytu w przedszkolu i po za nim.
Zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
Rozwijanie komunikatywnej mowy dziecka w trakcie wyrażania własnych przeżyć, opowiadania treści obrazków.
Rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej.
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami prostymi, poprawnymi pod względem gramatycznym i fleksyjnym.
Rozwijanie wyobraźni i postawy twórczej dzieci
Kształcenie napięcia mięśniowego przygotowującego do nauki pisania liter.
Kształcenie umiejętności twórczych dzieci poprzez zachęcanie ich do działań plastycznych w różnych technikach.
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych płaskich. Określanie pór dnia oraz czasu.
Rozwijanie aktywności muzycznej poprzez słuchanie, naukę, śpiew piosenki i różne zabawy muzyczne.
3. Wspomnienia z wakacji.
Stwarzanie sytuacji zachęcających do swobodnych wypowiedzi przy dzieleniu się przeżyciami z wakacji. Wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi w czasie przeszłym.
Kształtowanie umiejętności w zakresie odtwarzania prostych rytmów.
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się w formie plastycznej na temat wspomnień wakacyjnych z wykorzystaniem dowolnej techniki plastycznej.
Kształtowanie umiejętności w zakresie dostrzegania powtarzalności układów i następstw czasu.
4. 5. Bezpieczna droga do przedszkola.
Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo na drodze.
Zapoznanie z przedstawicielem służb mundurowych – policjantem.
Rozwijanie zainteresowania ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji.
Kształcenie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni.
Rozwijanie orientacji przestrzennej.
Kształcenie gotowości do nauki pisania i czytania.
Doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastycznych o większej skali trudności
Zachęcanie do wykorzystywania w tworzeniu prac plastycznych różnorodnego materiału.
Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie klasyfikowania według kształtu, rozpoznawania figur geometrycznych oraz przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6 i więcej.
Tworzenie możliwości różnorodnych działań z muzyką.
Poszerzanie wiadomości dzieci na temat wybranych instrumentów muzycznych i zachęcanie do samodzielnego tworzenia akompaniamentów.
Kształtowanie postaw akceptowanych społecznie.
Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci.
Rozwijanie pomysłowości i ekspresji ruchowej oraz przestrzeganie ogólnej zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na świeżym powietrzu
Piosenka do nauki:
„Wesoły wrzesień”
sł. i muz. Kocie melodie
Przyszedł wrzesień, kolorowy,
Plecak mam na plecach nowy.
Skończył się już laby czas,
Do przedszkola wracam ja!
Hop, hop, hejże ha!
Wrzesień dary dla nas ma!
Hop, hop, hejże ha!
Z wrześniem gra muzyka ta!
Z drzew spadają już kasztany,
Żołędzie leżą na polanie.
Pani Jesień puka w drzwi,
Kolorowe drzewo lśni.
Hop, hop, hejże ha!
Wrzesień dary dla nas ma!
Hop, hop, hejże ha!
Z wrześniem gra muzyka ta!
W sadzie jabłka i śliweczki,
Wkładamy je w koszyczki.
Słońce świeci, jeszcze pogodnie,
Z każdym dniem jest coraz chłodniej.
Hop, hop, hejże ha!
Wrzesień dary dla nas ma!
Hop, hop, hejże ha!
Z wrześniem gra muzyka ta!
Hop, hop, hejże ha!
Wrzesień dary dla nas ma!
Hop, hop, hejże ha!
Z wrześniem gra muzyka ta!
Piosenka
„Bezpieczeństwo to podstawa”
sł. i muz lalunko
Słońce świeci, plecak mam,
Na chodniku nie jestem sam.
Aut jest wiele, śpieszy świat,
Idzie ze mną starszy brat.
Czerwone światełko mówi: „STOP!”
Zielone z uśmiechem woła: „HOP!”
Zasady ruchu dobrze znam,
oczy dookoła głowy zawsze mam.
Zawsze odblask mam na ręce,
świeci on jasno w każdej alejce.
Widać mnie z daleka już,
nawet podczas wielkich burz.
Czerwone światełko mówi: „STOP!”
Zielone z uśmiechem woła: „HOP!”
Zasady ruchu dobrze znam,
oczy dookoła głowy zawsze mam.
Na przejściu nie pisz i nie dzwoń wcale,
Telefon zostaw, bo to kłopoty niemałe!
Gdy patrzysz w ekran, nie widzisz świata,
A droga to nie miejsce do czatu i gadania.
Czerwone światełko mówi: „STOP!”
Zielone z uśmiechem woła: „HOP!”
Zasady ruchu dobrze znam,
oczy dookoła głowy zawsze mam.
WIERSZ DO NAUKI
„Światła na skrzyżowaniu"
autor; W. Faber
Niech każdy stanie
przed skrzyżowaniem.
Palą się świata...
Popatrzmy na nie!
Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.
Światło czerwone,
jak mak, jak ogień –
wszystkim przechodniom
zamyka drogę!
piękne wspomnienia,
malują nam przedszkolaki.
Chociaż dni chłodne
już wkrótce nastaną,
znikną barwy jesieni.
W naszym przedszkolu
wciąż pozostaną
ślady słonecznych promieni.