Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa III SP - "Motylki" - uczymy się

ZAMIERZENIA  DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE I OPIEKUŃCZE DLA GRUPY III „MOTYLKI” NA PAŹDZIERNIK 2025

1.Poszerzanie wiadomości dzieci na temat obecnej pory roku – jesieni oraz zmian zachodzących w przyrodzie.
2.Zachęcanie do obserwowania środowisk przyrodniczych (park, las) i dokonywania porównań.
3.Kształcenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych odnoszących się jesieni, nazywania dóbr przyrody (grzybów, ziół, owoców leśnych).
4.Kształcenie umiejętności odpowiadania na pytania dotyczące wysłuchanego utworu literackiego oraz tworzenia własnych pytań dotyczących treści.
5.Rozwijanie kompetencji dotyczących układania historyjek obrazkowych, objaśniania kolejności zdarzeń, rozwiązywania zagadek tematycznych, obrazkowych i słownych, tworzenia rymów.
6.Rozwój twórczej postawy dzieci poprzez zachęcanie do udziału w teatrzykach, zabawach dramowych i pantomimicznych.
7.Kształcenie umiejętności grafomotorycznych oraz dokonywania analizy i syntezy słuchowej zdań i wyrazów..
8.Ukazywanie możliwości wykorzystania tworzywa przyrodniczego, jako materiału do wykonywania prac plastycznych.|
9.Kształcenie umiejętności stosowania różnorodnych technik do tworzenia prac plastycznych.
10.Rozwijanie zainteresowania sztuką
11. Kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów, klasyfikowania elementów według cech jakościowych.
12.Organizowanie zajęć i zabaw matematycznych z wykorzystaniem darów natury.
13.Doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi w zakresie 7 i więcej
14.Zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 3
15.Zachęcanie do podejmowania aktywności muzycznych. Rozwijanie umiejętności wokalnych.
16.Kształcenie zdolności rytmicznego poruszanie się przy muzyce.
17.Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat owoców i warzyw, ich gatunków, sposobów uprawy, zbierania i przechowywania.
18.Poszerzenie wiadomości dzieci na temat owoców i warzyw egzotycznych i rzadko spotykanych.
19.Zachęcanie do obserwacji miejsc uprawy owoców i warzyw – sadu i ogrodu warzywnego.
20.Zachęcanie do wielozmysłowego poznawania owoców i warzyw.
21.Kształcenie postaw i zachowań prozdrowotnych. Utrwalanie wiadomości na temat zdrowego stylu życia.
22.Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
23.Wspomaganie rozwoju mowy komunikatywnej, poprawnej gramatycznie i fleksyjnie.
24.Zachęcanie dzieci do udziału w zabawach badawczych, przeprowadzania własnych obserwacji, eksperymentów.
25.Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, węchowej i dotykowej dzieci.
26.Kształcenie umiejętności orientacji w położeniu przedmiotów w stosunku do innych przedmiotów. Rozwijanie zdolności prawidłowego stosowania pojęć: na, pod, przed, poza, obok, między, wyżej, niżej, daleko, blisko, dalej – bliżej, na prawo, na lewo, na pewno, naprzeciw, wewnątrz, na brzegu, na zewnątrz.
27.Kształcenie umiejętności kodowania.
28.Zapoznanie z graficznym zapisem cyfry 4
29.Zachęcanie do samodzielnych improwizacji muzycznych, wyrażania muzyki ruchem, rytmizowania melodii oraz wykorzystywania naturalnych sposobów wydobywania dźwięków.  30.Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci.
31.Kształcenie społecznie akceptowanych postaw, wdrażanie do odpowiedzialności.
32.Utrwalanie nawyków higienicznych i samoobsługowych
33.Wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w ćwiczeniach porannych, gimnastycznych i zabawach ruchowych.
34.Wyrabianie nawyku przebywania na powietrzu niezależnie od pory roku i pogody.

WIERSZ DO NAUKI W PAŹDZIERNIKU

„Jesień wokół nas” (autor Bożena Koronkiewicz)
Jesień na dobre się rozgościła
i kolorami świat ozdobiła.
Każdy na spacer nabrał ochoty,
zanim nadejdą jesienne słoty.

W parku jest czasem chłodno i mgliście,
lecz pod nogami szeleszczą liście.
Można z nich zrobić bukiet wspaniały,
z drzewa kasztany też pospadały.

W sadzie są jabłka duże i małe,
śliwki i gruszki całkiem dojrzałe.
Są bardzo zdrowe, chętnie je jemy,
będą z nich później soki i dżemy.

W lesie zakwitło już wrzosów sporo,
one las zdobią jesienną porą.
A jeśli więcej deszczu popada,
zaraz grzybiarzy przyjdzie gromada.

Każdy docenia jesienne zbiory
i kwiatów jeszcze jest wybór spory.
Wokół kolory są przebogate,
a babie lato żegna się z latem.

PIOSENKI DO NAUKI W PAŹDZIERNIKU

„Roztańczona jesień”
(sł. i muz. Z. Kossakowska)

1.Roztańczona jesień po parku wędruje.
Kolorowe liście wszędzie rozsypuje.
Ref: Sypnie liśćmi w górę,
Na dróżki rozrzuci.
Pobiegnie do lasu
I do parku wróci.
2.Spłoszy czarne wrony, zaprosi wiewiórki.
Rozda im orzechy z leszczynowej górki.
Ref: Sypnie liśćmi w górę…
3.Nocą mgły przyniesie, przywita dzień rosą.
Babie lato przędzie, zieleń zmienia w złoto.
Ref: Sypnie liśćmi w górę…

„Jesienny ogród”
(sł. i muz. Z. Kossakowska)
1.W ogrodzie babci Zosi
wyrosła kalarepka,
marchewka i pietruszka
i rzepa bardzo krzepka.
Ref. Lubię, gdy jesień nadchodzi
|Czaruje swymi darami.
Żałuję, że piękna jesień
na krótko zostaje z nami.
2. Dziś idę do ogrodu
Warzywa chcę pozbierać.
Już czas porządek zrobić,
spiżarnię swą otwierać
Ref. Lubię, gdy jesień nadchodzi…
3. Sałatki bardzo zdrowe
Na zimę przygotuję.
Z buraków zaś czerwonych,
dziś barszczyk ugotuję
Ref. Lubię, gdy złota jesień…