Język angielski
Godziny dostępności: czwartek 11.00 - 11.30 - SP1 (Gabinet)
ROCZNY PLAN PRACY Z ZAJĘĆ JEZYKA ANGIELSKIEGO
W PRZEDSZKOLU W ROKU SZKOLNYM 2024/2025 DLA 3 i 4
LATKÓW
Miesiąc | Temat | Cele i założenia |
Wrzesień | Lekcja organizacyjna | - nauka zwrotów „hello” oraz „goodbye” - nauka przedstawiania się i zapoznanie się z pacynką - nauka ruchowej piosenki na powitanie i pożegnanie |
Wrzesień | Kolory | - nauka kolorów: blue, red, white, black, brown, yellow, purple, orange - zabawy przy piosenkach „I see sth blue”, „Colours song” |
Wrzesień | Numery | - nauka liczb: 1-5 - nauka piosenki: Five little monkeys |
Wrzesień | Powtórzenie | - utrwalanie poznanych kolorów i liczb w grach i zabawach ruchowych |
Październik | Jesień | - wprowadzenie słów związanych z jesienią: acorns, leaves, cones, hedgehog - utrwalanie słów w zabawach z piosenka „All the leaves are falling down” |
Październik | Pogoda | - nauka słów związanych z pogodą: sunny, windy, raining, snowing,stormy - nauka piosenki „What’s the weather like today?” |
Październik | Akcesoria jesienne | - nauka słów związanych z jesiennymi akcesoriami: umbrella, scarf,sunglasses, coat, clouds |
Październik | Powtórzenie | - utrwalenie poznanych słów w grach i zabawach muzyczno-ruchowych |
Listopad | Transport | - nauka słów związanych z transportem: bike, train, plane, bus, boat, - nauka piosenki: „the wheels on the bus” |
Listopad | Emocje | - nauka wyrażania emocji w jezyku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m scared, I’m angry - nauka piosenki „If you happy and you know it |
Listopad | Części ciała | - nauka części ciała: head, nose, eyes, ears, - nauka piosenki “My teddy bear has…”, „Head and shoulders” |
Listopad | Powtórzenie | - gry i zabawy ruchowe utrwalające materiał leksykalny - powtórzenie piosenek |
Grudzień | Rodzina | - nauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, baby - nauka piosenki „Finger family” |
Grudzień | Zabawki | - nauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, - nauka piosenki „Where’s my toy? |
Grudzień | Boże Narodzenie | - nauka słów związanych ze świetami: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, - zabawy ruchowe - nauka piosenki „What do you want for Christmas” |
Grudzień | Powtórzenie | - utrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach językowych - zapoznawanie się z melodią i intonacją języka - słuchanie kolęd i piosenek świątecznych |
Styczeń | Zimowe słownictwo | - nauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, |
Styczeń | Części bałwanka | - układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich cześci - słuchanie piosenki „I’m a little snowman” |
Styczeń | Zimowe ubrania | - nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots - słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej |
Styczeń | Powtórzenie | - gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny |
Luty | Zwierzęta | - nauka słów związanych ze zwierzetami - nauka piosenki: Walking in the jungle - “Kalambury” |
Luty | Zwierzęta i ich części ciała | - nauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci ciała - słuchanie i naśladowanie gestami piosenki „Let’s go to the zoo” |
Luty | Mój dom | - nauka słów związanych z pomieszczeniami w domu: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, - zabawy statyczne w kole wykorzystujące karty obrazkowe |
Luty | Powtórzenie | - utrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach muzyczno - ruchowych |
Marzec | Wiejskie zwierzęta | - nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow - nauka piosenki: Old McDonald had a farm - zabawa kalambury |
Marzec | Piosenki o zwierzętach wiejskich | - zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt” Old McDonald had a farm, The Animals on the farm, Who took the cookie? (Farm Animals version) |
Marzec | Wiosenne słownictwo | - nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella - przypomnienie kolorów na podstawie piosenki o tęczy „Rainbow song” |
Marzec | Powtórzenie | - konsolidacja i utrwalenie materiału leksykalnego w grach i zabawach oraz poprzez odgrywanie ruchem poznanych piosenek |
Kwiecień | Czynności | - nauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb,swim, hop, roll - nauka piosenki „We all fall down” |
Kwiecień | Zawody | - nauka słów związanych z zawodami: policeman, firefigher, farmer, doctor, teacher - zabawa „kalambury” |
Kwiecień | Sporty | - nauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, running - nauka piosenki “Around a circle” - zabawa kalambury |
Kwiecień | Powtórzenie | - gry i zabawy językowe zachęcające dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach |
Maj | Insekty i natura | - nauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, ladybird, flowers, - oglądanie animowanego filmu i dyskusja |
Maj | Rodzina | - przypomnienie słów związanych z rodziną; - zabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark |
Maj | Dzień Matki | - słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink” - zabawy muzyczno-ruchowe w kole |
Maj | Piknik | - nauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na picnic: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice, - zabawy przy piosence: Dee-do-damm - zabawy w kole |
Czerwiec | Letnie ubrania | - nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandals - projektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrań - zabawy z kartami obrazkowymi |
Czerwiec | Dzień Ojca | - utrwalenie piosenki „Skidamarink” - powtórzenie nazw członków rodziny w zabawach słuchowo -ruchowych; |
Czerwiec | Wakacje | - zabawy i gry o tematyce wakacyjnej (zabawy w kole, zabawy z kartami obrazkowymi przedstawiającymi różne wakacyjne miejsca |
Czerwiec | Powtórzenie | - powtórzenie i podsumowanie materiałuleksykalnego. -powtórzenie piosenek. |
ROCZNY PLAN PRACY Z ZAJĘĆ JEZYKA ANGIELSKIEGO
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025 DLA 5 i 6 LATKÓW
Miesiąc | Temat | cele i założenia |
Wrzesień | Lekcja Organizacyjna | - nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie - nauka przedstawiania się i przywitanie się z pacynką - nauka piosenki „Hello song” oraz „goodbye song” - nauka piosenki „Walking, walking” |
Wrzesień | Kolory | - przypomnienie kolorów: blue, red, white, black,brown, yellow, purple, orange - zabawa przy piosence „I see sth blue”, „Colours song” - zabawa z kolorami: nauczyciel rozkłada karty prezentujące różne przedmioty, zadaje pytania: What is yellow? This is yellow. This car is yellow. - nauka zwrotów: stand up, sit down, jump, swim, walk, run |
Wrzesień | numery | - nauka liczb: 1-10 - nauka piosenek: „Ten in the bed”, „How many fingers” - Zabawa z liczbami “How many…?” – Polecenia nauczyciela: Give me two toys. Show me five fingers. |
Wrzesień | Przybory szkolne | - nauka nazw przyborów szkolnych: pen, pencil,school bag, crayons, notebook, book |
Październik | Jesień | - nauka słów związanych z jesienią: acorns, leaves, cones, squirrel, hedgehog - utrwalanie słów w zabawach z piosenką „All the leaves are falling down” - zabawy słowne i muzyczno-ruchowe |
Październik | Pogoda | - nauka słów związanych z pogodą: sunny, windy,raining, snowing, stormy, Cloud - nauka piosenki „What’s the weather like today?” |
Październik | Akcesoria | - nauka słów związanych z jesiennymi akcesoriami: umbrella, scarf, sunglasses, coat,wellingtons |
Październik | Jedzenie | - nauka słów związanych z jedzeniem: bread, milk,water, orange juice, chicken, fish, - nauka wyrażania swoich upodobań żywieniowych: zwroty: do you like…? Yes/No, I like…, I don’t like… - zabawy statyczne „which one is missing”, „chinesse whispers” |
Listopad | Transport | - nauka słów związanych z transportem: bike, train,plane, bus, boat, ship, - nauka piosenki: „the wheels on the bus” - zabawy słowne i ruchowo – muzyczne |
Listopad | Emocje | - nauka wyrażania emocji w języku angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m scared, I’m angry - nauka piosenki „If you happy and you know it” |
Listopad | Części ciała | - nauka części ciała: head, nose, eyes, arms,shoulders, fingers, legs, ears, toes - nauka piosenek “Head and shoulders” i “One little finger” |
Listopad | Powtórzenie | - utrwalanie materiału leksykalnego w grach i zabawach ruchowych - powtórzenie piosenek |
Grudzień | Rodzina | - nauka słów związanych z członkami rodziny: mummy, daddy, grandma, grandpa, sister, brother, baby - nauka piosenki „Finger family” - utrwalenie nowego słownictwa w zabawie rytmiczno – słownej: rytmiczne nazywanie członków rodziny lub wyklaskiwanie słów |
Grudzień | Zabawki | - nauka słów związanych z zabawkami: doll, ball, train, plane, teddy bear, - nauka piosenki „Where’s my toy? - zabawy w kole |
Boże Narodzenie | - nauka słów związanych ze świętami Bożego Narodzenia: Christmas tree, angel, star, Santa Claus, - zabawy ruchowe i gry statyczne w kole - nauka piosenki „What do you want for Christmas” | |
Styczeń | Zimowe słownictwo | - nauka słów związanych z zimą: snowman, snowball, snowflake, sledge, ski, - słuchanie opowiadania i analiza zachowań postaci z historyjki |
Styczeń | Części Bałwana | - układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego wszystkich części - słuchanie piosenki „I’m a little snowman” |
Styczeń | Zimowe ubranie | - nauka słów związanych z zimowymi ubraniami: hat, scarf, jumper, coat, boots - słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce zimowej: Mittens song, Little snowflake |
Styczeń | Powtórzenie | - gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany materiał leksykalny - powtórzenie poznanych piosenek |
Luty | Przeciwieństwa | - nauka słów związanych z przeciwieństwami: bigsmall, fast-slow, - nauka piosenki: Rolly Polly - zabawy przy piosence: Open close them |
Luty | Zwierzęta i ich części ciała | - nauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci ciała - zabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa - nauka piosenka „walking in the jungle” - odgrywanie piosenki “let’s go to the zoo” |
Luty | Dom i meble | - nauka słów związanych z pomieszczeniami w domu oraz ze sprzętami domowymi: living room, dinning room, kitchen, bathroom, bedroom, wardrobe, bed, table, chair, - zabawa utrwalająca słowa „Chinese whispers” - nauka piosenki: wind the bobbin up |
Luty | Powtórzenie | - zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny - powtórzenie piosenek |
Marzec | Wiejskie zwierzęta | - nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow - nauka piosenki: Old McDonald had a farm - zabawa kalambury |
Marzec | Piosenki o zwierzętach | - zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z tematyką zwierząt |
Marzec | Wiosenne słownictwo | - nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird, flowers, wind, umbrella |
Marzec | Powtórzenie | - utrwalenie materiału leksykalnego w grach i zabawach w kole - powtórzenie piosenek |
Kwiecień | Czynności | - nauka słów związanych z czynnościami: walk, wash, climb, swim, hop, roll - nauka piosenki „Around a circle” - zabawy ruchowe |
Kwiecień | Zawody | - nauka słów związanych z zawodami: policeman, nurse, firefigher, farmer, doctor, waiter, teacher - oglądanie animowanego filmu dotyczącego zawodów - kalambury |
Kwiecień | Sporty | - nauka słów związanych ze sportem: football, basketball, riding a bike, swimming, running - nauka piosenki “We all fall down” - zabawa kalambury |
Kwiecień | Powtórzenie | - gry i zabawy jezykowe zachecające dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajeciach |
Maj | Insekty i natura | - nauka słów związanych z wiosennymi owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly, dragonfly, ladybird, flowers, - zabawa „Find the pairs” |
Maj | Rodzina | - przypomnienie słów związanych z rodziną; - opisywanie fotografii rodzinnej - zabawy przy piosenkach: Finger family, Baby shark |
Maj | Dzień Matki | - wprowadzenie słów: flowers, kiss, hug, gift, heart - słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink” |
Maj | Piknik | - nauka słów związanych z żywnością, którą można zabrać na picnic: apples, cheese sandwitch, water, biscuits, orange juice, - zabawy przy piosence: Dee-do-damm |
Czerwiec | Letnie ubrania | - nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat, sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandals - projektowanie ubranka dla misia i nazywanie części ubrań - zabawa „which one is missing” |
Czerwiec | Wakacyjne czynności | - nauka słów związanych z czynnościami, które wykonuje sie podczas wakacyjnego wypoczynku: swimming, playing, riding a bike, reading - zabawa kalambury - odpowiadanie na pytanie „what do you like to do?” |
Czerwiec | Wakacje | - wprowadzenie słów związanych z letnim wypoczynkiem za pomocą kart obrazkowych - zabawy i gry o tematyce wakacyjnej |
Czerwiec | Powtórzenie | - powtórzenie materiału leksykalnego - powtórzenie piosenek |