Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Język angielski

 

 


Godziny dostępności: czwartek 11.00 - 11.30 - SP1 (Gabinet)

ROCZNY PLAN PRACY Z ZAJĘĆ JEZYKA ANGIELSKIEGO
W PRZEDSZKOLU W ROKU SZKOLNYM 2024/2025 DLA 3 i 4
LATKÓW

MiesiącTematCele i założenia
WrzesieńLekcja organizacyjna- nauka zwrotów „hello” oraz „goodbye”
- nauka przedstawiania się i zapoznanie
się z pacynką
- nauka ruchowej piosenki na powitanie i
pożegnanie
WrzesieńKolory- nauka kolorów: blue, red, white, black,
brown, yellow, purple, orange
- zabawy przy piosenkach „I see sth
blue”, „Colours song”
WrzesieńNumery- nauka liczb: 1-5
- nauka piosenki: Five little monkeys
WrzesieńPowtórzenie- utrwalanie poznanych kolorów i liczb
w grach i zabawach ruchowych
PaździernikJesień- wprowadzenie słów związanych z
jesienią: acorns, leaves, cones,
hedgehog
- utrwalanie słów w zabawach z
piosenka „All the leaves are falling
down”
PaździernikPogoda- nauka słów związanych z pogodą:
sunny, windy, raining, snowing,stormy
- nauka piosenki „What’s the weather
like today?”
PaździernikAkcesoria jesienne- nauka słów związanych z jesiennymi
akcesoriami: umbrella, scarf,sunglasses, coat, clouds
PaździernikPowtórzenie- utrwalenie poznanych słów w grach i
zabawach muzyczno-ruchowych
ListopadTransport- nauka słów związanych z transportem:
bike, train, plane, bus, boat,
- nauka piosenki: „the wheels on the
bus”
ListopadEmocje- nauka wyrażania emocji w jezyku
angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m
scared, I’m angry
- nauka piosenki „If you happy and
you know it
ListopadCzęści ciała- nauka części ciała: head, nose, eyes,
ears,
- nauka piosenki “My teddy bear has…”,
„Head and shoulders”
ListopadPowtórzenie- gry i zabawy ruchowe utrwalające
materiał leksykalny
- powtórzenie piosenek
GrudzieńRodzina- nauka słów związanych z członkami
rodziny: mummy, daddy, grandma,
grandpa, sister, brother, baby
- nauka piosenki „Finger family”
GrudzieńZabawki- nauka słów związanych z zabawkami:
doll, ball, train, plane, teddy bear,
- nauka piosenki „Where’s my toy?
GrudzieńBoże Narodzenie- nauka słów związanych ze świetami:
Christmas tree, angel, star, Santa Claus,
- zabawy ruchowe
- nauka piosenki „What do you want for
Christmas”
GrudzieńPowtórzenie- utrwalanie materiału leksykalnego w
grach i zabawach językowych
- zapoznawanie się z melodią i intonacją
języka
- słuchanie kolęd i piosenek
świątecznych
StyczeńZimowe słownictwo- nauka słów związanych z zimą:
snowman, snowball, snowflake, sledge,
ski,
StyczeńCzęści bałwanka- układanie bałwanka z papieru i
nazywanie jego wszystkich cześci
- słuchanie piosenki „I’m a little
snowman”
StyczeńZimowe ubrania- nauka słów związanych z zimowymi
ubraniami: hat, scarf, jumper, coat,
boots
- słuchanie i śpiewanie piosenek o
tematyce zimowej
StyczeńPowtórzenie- gry i zabawy ruchowe utrwalające
poznany materiał leksykalny
LutyZwierzęta- nauka słów związanych ze zwierzetami
- nauka piosenki: Walking in the jungle
- “Kalambury”
LutyZwierzęta i ich części ciała- nauka słów dotyczących zwierząt oraz
ich cześci ciała
- słuchanie i naśladowanie gestami
piosenki „Let’s go to the zoo”
LutyMój dom- nauka słów związanych z
pomieszczeniami w domu: living room,
dinning room, kitchen, bathroom,
bedroom,
- zabawy statyczne w kole
wykorzystujące karty obrazkowe
LutyPowtórzenie- utrwalanie materiału leksykalnego w
grach i zabawach muzyczno - ruchowych
MarzecWiejskie zwierzęta- nauka słów dotyczących wiejskich
zwierząt: duck, pig, cat, dog, horse, cow
- nauka piosenki: Old McDonald had a
farm
- zabawa kalambury
MarzecPiosenki o zwierzętach wiejskich- zabawy ruchowe przy piosenkach
związanych z tematyką zwierząt” Old
McDonald had a farm, The Animals on the
farm, Who took the cookie? (Farm
Animals version)
MarzecWiosenne słownictwo- nauka słów związanych z wiosną: grass,
sun, bird, flowers, wind, umbrella
- przypomnienie kolorów na podstawie
piosenki o tęczy „Rainbow song”
MarzecPowtórzenie- konsolidacja i utrwalenie materiału
leksykalnego w grach i zabawach oraz
poprzez odgrywanie ruchem
poznanych piosenek
KwiecieńCzynności- nauka słów związanych z
czynnościami: walk, wash, climb,swim, hop, roll
- nauka piosenki „We all fall down”
KwiecieńZawody- nauka słów związanych z zawodami:
policeman, firefigher, farmer, doctor,
teacher
- zabawa „kalambury”
KwiecieńSporty- nauka słów związanych ze sportem:
football, basketball, riding a bike,
swimming, running
- nauka piosenki “Around a circle” - zabawa kalambury
KwiecieńPowtórzenie- gry i zabawy językowe zachęcające
dzieci do aktywnego uczestnictwa w
zajęciach
MajInsekty i natura- nauka słów związanych z wiosennymi
owadami i przyrodą: fly, bee, butterfly,
ladybird, flowers,
- oglądanie animowanego filmu i
dyskusja
MajRodzina- przypomnienie słów związanych z
rodziną;
- zabawy przy piosenkach: Finger
family, Baby shark
MajDzień Matki- słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink” - zabawy muzyczno-ruchowe w kole
MajPiknik- nauka słów związanych z żywnością,
którą można zabrać na picnic: apples,
cheese sandwitch, water, biscuits,
orange juice,
- zabawy przy piosence: Dee-do-damm
- zabawy w kole
CzerwiecLetnie ubrania- nauka słów związanych z letnimi
ubraniami: hat, sunglasses, shorts,
skirt, T-shirt, sandals
- projektowanie ubranka dla misia i
nazywanie części ubrań
- zabawy z kartami obrazkowymi
CzerwiecDzień Ojca- utrwalenie piosenki „Skidamarink” - powtórzenie nazw członków rodziny w
zabawach słuchowo
-ruchowych;
CzerwiecWakacje- zabawy i gry o tematyce wakacyjnej
(zabawy w kole, zabawy z kartami
obrazkowymi przedstawiającymi różne
wakacyjne miejsca
CzerwiecPowtórzenie- powtórzenie i podsumowanie materiałuleksykalnego.
-powtórzenie piosenek.

 

ROCZNY PLAN PRACY Z ZAJĘĆ JEZYKA ANGIELSKIEGO
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025 DLA 5 i 6 LATKÓW

 

Miesiąc Tematcele i założenia
WrzesieńLekcja Organizacyjna- nauka zwrotów na powitanie i pożegnanie
- nauka przedstawiania się i przywitanie się z pacynką
- nauka piosenki „Hello song” oraz „goodbye song”
- nauka piosenki „Walking, walking”
WrzesieńKolory- przypomnienie kolorów: blue, red, white, black,brown, yellow, purple, orange
- zabawa przy piosence „I see sth blue”, „Colours song”
- zabawa z kolorami: nauczyciel rozkłada karty prezentujące różne przedmioty, zadaje pytania:
What is yellow? This is yellow. This car is
yellow.
- nauka zwrotów: stand up, sit down, jump, swim, walk, run
Wrzesieńnumery- nauka liczb: 1-10
- nauka piosenek: „Ten in the bed”, „How many fingers”
- Zabawa z liczbami “How many…?” – Polecenia nauczyciela: Give me two toys. Show me five fingers.
WrzesieńPrzybory szkolne- nauka nazw przyborów szkolnych: pen, pencil,school bag, crayons, notebook, book
PaździernikJesień- nauka słów związanych z jesienią: acorns,
leaves, cones, squirrel, hedgehog
- utrwalanie słów w zabawach z piosenką „All the leaves are falling down”
- zabawy słowne i muzyczno-ruchowe
PaździernikPogoda- nauka słów związanych z pogodą: sunny, windy,raining, snowing, stormy, Cloud
- nauka piosenki „What’s the weather like today?”
PaździernikAkcesoria- nauka słów związanych z jesiennymi
akcesoriami: umbrella, scarf, sunglasses, coat,wellingtons
PaździernikJedzenie- nauka słów związanych z jedzeniem: bread, milk,water, orange juice, chicken, fish,
- nauka wyrażania swoich upodobań
żywieniowych: zwroty: do you like…? Yes/No, I
like…, I don’t like…
- zabawy statyczne „which one is missing”,
„chinesse whispers”
ListopadTransport- nauka słów związanych z transportem: bike, train,plane, bus, boat, ship,
- nauka piosenki: „the wheels on the bus”
- zabawy słowne i ruchowo – muzyczne
ListopadEmocje- nauka wyrażania emocji w języku
angielskim: I’m happy, I’m sad, I’m
scared, I’m angry
- nauka piosenki „If you happy and you know it”
ListopadCzęści ciała- nauka części ciała: head, nose, eyes, arms,shoulders, fingers, legs, ears, toes
- nauka piosenek “Head and shoulders” i “One little finger”
ListopadPowtórzenie- utrwalanie materiału leksykalnego w grach i
zabawach ruchowych
- powtórzenie piosenek
GrudzieńRodzina- nauka słów związanych z członkami rodziny:
mummy, daddy, grandma, grandpa, sister,
brother, baby
- nauka piosenki „Finger family”
- utrwalenie nowego słownictwa w zabawie
rytmiczno – słownej: rytmiczne nazywanie
członków rodziny lub wyklaskiwanie słów
GrudzieńZabawki- nauka słów związanych z zabawkami: doll, ball,
train, plane, teddy bear,
- nauka piosenki „Where’s my toy?
- zabawy w kole
 Boże Narodzenie- nauka słów związanych ze świętami Bożego
Narodzenia: Christmas tree, angel, star, Santa Claus,
- zabawy ruchowe i gry statyczne w kole
- nauka piosenki „What do you want for
Christmas”
StyczeńZimowe słownictwo- nauka słów związanych z zimą: snowman,
snowball, snowflake, sledge, ski,
- słuchanie opowiadania i analiza zachowań
postaci z historyjki
StyczeńCzęści Bałwana- układanie bałwanka z papieru i nazywanie jego
wszystkich części
- słuchanie piosenki „I’m a little snowman”
StyczeńZimowe ubranie- nauka słów związanych z zimowymi ubraniami:
hat, scarf, jumper, coat, boots
- słuchanie i śpiewanie piosenek o tematyce
zimowej: Mittens song, Little snowflake
StyczeńPowtórzenie- gry i zabawy ruchowe utrwalające poznany
materiał leksykalny
- powtórzenie poznanych piosenek
LutyPrzeciwieństwa - nauka słów związanych z przeciwieństwami: bigsmall, fast-slow,
- nauka piosenki: Rolly Polly
- zabawy przy piosence: Open close them
LutyZwierzęta i ich części ciała- nauka słów dotyczących zwierząt oraz ich cześci
ciała
- zabawy i gry statyczne utrwalające nowe słowa
- nauka piosenka „walking in the jungle”
- odgrywanie piosenki “let’s go to the zoo”
LutyDom i meble- nauka słów związanych z pomieszczeniami w
domu oraz ze sprzętami domowymi: living room,
dinning room, kitchen, bathroom, bedroom,
wardrobe, bed, table, chair,
- zabawa utrwalająca słowa „Chinese whispers”
- nauka piosenki: wind the bobbin up
LutyPowtórzenie- zabawy i gry utrwalające materiał leksykalny
- powtórzenie piosenek
MarzecWiejskie zwierzęta- nauka słów dotyczących wiejskich zwierząt: duck,
pig, cat, dog, horse, cow
- nauka piosenki: Old McDonald had a farm
- zabawa kalambury
MarzecPiosenki o zwierzętach- zabawy ruchowe przy piosenkach związanych z
tematyką zwierząt
MarzecWiosenne słownictwo- nauka słów związanych z wiosną: grass, sun, bird,
flowers, wind, umbrella
MarzecPowtórzenie- utrwalenie materiału leksykalnego w grach i
zabawach w kole
- powtórzenie piosenek
KwiecieńCzynności- nauka słów związanych z czynnościami: walk,
wash, climb, swim, hop, roll
- nauka piosenki „Around a circle”
- zabawy ruchowe
KwiecieńZawody- nauka słów związanych z zawodami: policeman,
nurse, firefigher, farmer, doctor, waiter, teacher
- oglądanie animowanego filmu dotyczącego
zawodów
- kalambury
KwiecieńSporty- nauka słów związanych ze sportem: football,
basketball, riding a bike, swimming, running
- nauka piosenki “We all fall down”
- zabawa kalambury
KwiecieńPowtórzenie- gry i zabawy jezykowe zachecające dzieci do
aktywnego uczestnictwa w zajeciach
MajInsekty i natura- nauka słów związanych z wiosennymi owadami i
przyrodą: fly, bee, butterfly, dragonfly, ladybird,
flowers,
- zabawa „Find the pairs”
MajRodzina- przypomnienie słów związanych z rodziną;
- opisywanie fotografii rodzinnej
- zabawy przy piosenkach: Finger family, Baby
shark
MajDzień Matki- wprowadzenie słów: flowers, kiss, hug, gift, heart
- słuchanie i nauka piosenki “Skidamarink”
MajPiknik- nauka słów związanych z żywnością, którą
można zabrać na picnic: apples, cheese
sandwitch, water, biscuits, orange juice,
- zabawy przy piosence: Dee-do-damm
CzerwiecLetnie ubrania- nauka słów związanych z letnimi ubraniami: hat,
sunglasses, shorts, skirt, T-shirt, sandals
- projektowanie ubranka dla misia i nazywanie
części ubrań
- zabawa „which one is missing”
CzerwiecWakacyjne czynności- nauka słów związanych z czynnościami, które
wykonuje sie podczas wakacyjnego wypoczynku:
swimming, playing, riding a bike, reading
- zabawa kalambury
- odpowiadanie na pytanie „what do you like to
do?”
CzerwiecWakacje- wprowadzenie słów związanych z letnim
wypoczynkiem za pomocą kart obrazkowych
- zabawy i gry o tematyce wakacyjnej
CzerwiecPowtórzenie- powtórzenie materiału leksykalnego
- powtórzenie piosenek