Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Żabki" - uczymy się

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc listopad 2025:

-Poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni; opady deszczu, świeci słońce, wieje wiatr, kałuże, błoto.

-Rozwijanie mowy i słownictwa związanego z jesienną pogodą.

-Wprowadzenie dzieci w świat poezji poprzez kontakt z wierszem o tematyce pogodowej.

-Określanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla listopadowej pogody.

-Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.

-Wzbogacanie wiedzy o otaczających go przedmiotach codziennego użytku.

-Rozwijanie świadomości oddechu.

-Kształtowanie  umiejętności słuchania i rozumienia krótkich wypowiedzi.

-Utrwalenie wiadomości o zjawiskach atmosferycznych późnej jesieni.

-Kształtowanie postawy małego badacza poprzez uczestniczenie, obserwowanie rożnych zabaw badawczych.

-Kształtowanie postawy patriotycznej.

-Kształtowanie wrażliwości oraz ekspresji plastycznej.

-Zachęcanie dzieci do podejmowania twórczości plastycznej.

-Usprawnianie motoryki małej.

-Zachęcanie dzieci do wykonywania prac plastycznych.

-Wyrabianie wrażliwości muzycznej  poprzez taniec.

-Rozwijanie umiejętności   w zakresie poznawanie różnych sposobów wykorzystania niekonwencjonalnych instrumentów muzycznych.

-Nabywanie umiejętności w zakresie określania położenia przedmiotów w przestrzeni.

-Nabywanie umiejętności  tworzenia zbiorów przedmiotów i porównywania liczebności zbiorów bez liczenia „na oko”.

-Zachęcanie do obchodzenia Światowego Dnia Pluszowego Misia

-Nabywanie umiejętności wypowiadania się na bliskie dzieciom tematy. 

-Rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej.

-Rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowej poprzez zabawę logorytmiczną.

-Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia poprzez układanie obrazków według kolejności zdarzeń.

-Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.

-Kształtowanie umiejętności manualnych.

-Usprawnianie motoryki małej.

-Kształtowanie poczucia rytmu i poruszania się zgodnie z muzyką.

-Nabywanie w zakresie segregowania przedmiotów wg wielkości.

-Rozszerzenie wiedzy o instytucjach użyteczności publicznej – poczta.

-Utrwalenie pojęcia „listonosz” poprzez udział w zabawach słowno –ruchowych.

-Rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się.

-Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą i słuchaniem opowiadań.

-Zapoznanie dzieci z czynnościami związanymi z pisaniem i wysyłaniem listu.

-Rozwijanie spostrzegawczości i zainteresowań badawczych.

-Rozwijanie wyobraźni i poczucia estetyki u dziecka.

-Kształtowanie  ekspresji i inwencji twórczej poprzez powiązanie ruchu z muzyką.

-Rozwijanie poczucia rytmu, koordynacji ruchowej oraz świadomości fonemowej poprzez rytmiczne wytupywanie nazw związanych z tematyką poczty.

-Nabywanie umiejętności w zakresie segregowania przedmiotów wg kolorów, określania wielkości przedmiotów.

-Nabywanie umiejętności  samodzielności w zakresie  czynności higienicznych i samoobsługowych.

-Wdrażanie do przestrzegania umów obowiązujących w grupie przedszkolnej, używanie zwrotów grzecznościowych.

-Wdrażanie do zachowania ładu i porządku w najbliższym otoczeniem.

-Doskonalenie sprawności manualnej i percepcji wzrokowo- ruchowej.

-Kształtowanie  pomysłowości i ekspresji ruchowej oraz przestrzeganie ogólnej zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na świeżym powietrzu.

 

Wierz do nauki „Deszczowa pogoda”

Słotna jesień, straszna plucha,    

lecą liście i wiatr dmucha.

Staś zapomniał parasola,

Ryś czapeczki, płaszcza...

Rysuj, co chcesz!... deszcz, kałuże,

I parasol Stasia duży...     

Rysuj szybko, co się uda...

By nie mokli w deszczu strugach!

 

 Piosenka do nauki „Skąd się bierze deszcz?” (słowa i muzyka: Maria Broda-Bajak)

1. Kropla za kroplą: kap, kap, kap

wprost do kałuży: chlap, chlap, chlap.

A potem w górę: hop, hop, hop,

bo wyszło słońce: o, o, o!

Ref: Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?

Deszcz, deszcz, deszcz! /2x

2. Para na niebie: puf, puf, puf

i ciężkie chmury: uf, uf, uf.

Kropla przy kropli: ciap, ciap, ciap,

znów deszczyk pada: kap, kap, kap!

Ref: Skąd się bierze deszcz, czy wiesz?

Deszcz, deszcz, deszcz! /2x

                                                                                                                                                                                                                                                      

Piosenka do nauki „Chodzi listonosz” (słowa: B. Lewandowska, muzyka: F. Leszczyńska)

1. Chodzi listonosz tu i tam,

puka do mieszkań stu.

Ja listonosz dobrze znam,

"dzień dobry" mówię mu.

Ref: "Dzień dobry, dzień dobry, witam pana.

Czy niesie pan w torbie listy dla nas?

Torba jest wypchana aż do dna;

i dla nas, i dla nas list pan ma!"

2. Wysłał marynarz listy dwa,

listy zza siedmiu mórz!

Już je listonosz w torbie ma,

dzieciom odnosi już!