"Żabki" - uczymy się
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc październik 2025:
Zapoznanie z nazwą nowej pory roku- jesień
Rozwijanie zainteresowania światem przyrody poprzez bezpośredni kontakt z jesiennym parkiem
Nabywanie umiejętności w zakresie obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego
Zachowania podczas wycieczki
Kształtowanie prawidłowego toru oddechowego poprzez zabawę
Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
Usprawnianie narządów mowy
Wprowadzenie dzieci w świat poezji poprzez kontakt z wierszem o tematyce jesiennej
Nabywanie umiejętności ilustrowania treści ruchem.
Kształtowanie pamięci słuchowej i językowej
Rozbudzanie zainteresowania książką i ilustracją
Wzbogacanie słownictw związanego z jesienią
Rozwijanie aparatu mowy
Wdrażanie do odbioru prostych form teatralnych (teatrzyk sylwet).Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi na treści prezentowanej w teatrzyku
Rozwijanie wiedzy dzieci o odpowiednim ubiorze dostosowanym do warunków jesiennej pogody.
Nabywanie umiejętności dokonywani prostych wyborów i klasyfikowani przedmiotów.
Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
Poznanie grzyba trującego – muchomora
Stymulowanie zmysłów
Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo- ruchowej
Rozbudzanie zainteresowania różnymi technikami plastycznymi
Uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody jesienią poprzez działalność artystyczną
Nabywanie umiejętności rozumienia i stosowania określeń położenia przedmiotów w przestrzeni
Nabywanie umiejętności posługiwania się określeniami wielkości przedmiotów : duży, mały
Umuzykalnianie dzieci poprzez zachęcanie do różnego rodzaju zabaw muzycznych
Rozwijanie poczucia rytmu
Zapoznanie z wyglądem owoców rosnących w sadzie
Wdrażanie do wypowiadania się na forum grupy
Doskonalenie umiejętności prawidłowego wypowiadania zgłosek
Rozwija pamięć odtwórczą
Zapoznanie z wyglądem owoców i warzyw poprzez dotyk, smak
Rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego
Rozwijanie logicznego myślenia podczas rozwiązywania zagadek
Wyrabianie nawyku mycia owoców, przed jedzeniem
Poznanie warzyw rosnących w ogrodzie
Obserwowanie zmian w przyrodzie
Rozwijanie zainteresowania książką
Wzbogacenie słownictwa czynnego dziecka
Kształtowanie umiejętności w zakresie określenia położenia przedmiotów w przestrzeni
Doskonalenie umiejętności kolorowania
Doskonalenie sprawności manualnej.
Usprawnianie motoryki małej poprzez lepienie z plasteliny
Rozwijanie umiejętności plastycznych-stemplowanie, malowanie farbami
Umuzykalnienie dzieci
Doskonalenie poczucia rytmu
Nabywanie umiejętności reagowania na umówiony sygnał
Rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej
Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dziecka
Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy i ćwiczenia
Wiersz do nauki
Mniam mniam mniam owoce zjadam
Bo za nimi wprost przepadam.
Już śliweczki i jabłuszka
Lecą wprost do mego brzuszka.
Piosenka do nauki „Kolczysty jeż” N. Kuczyńska’
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie nie będziesz kłuć.
Refren:
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
