Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
dla dzieci młodszych
Podstawa programowa realizowana w godzinach od 8.00 -13.00
600- 740 - schodzenie się dzieci; swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci; prace nauczyciela o charakterze obserwacyjnym
740- 820- zabawy integrujące grupę. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela . Praca niwelująca deficyty rozwojowe dzieci ( np. rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej, grafomotoryki) oraz z dziećmi zdolnymi ) . Prace porządkowo – gospodarcze i hodowlane. Zabawy ruchowa, opowieści ruchowe
820 – 830 Czynności przygotowujące do śniadania: higieniczne, organizacyjno-porządkowe, zwyczajowo-kulturowe.
830 – 850- śniadanie
850 – 925przygotowanie do zajęć, czynności higieniczne; zajęcia kierowane przez nauczyciela (z całą grupą) – będące realizacją treści programowych z zakresu wszystkich obszarów działalności edukacyjnej przedszkola, w tym wycieczki,
925- 1110 zabawy dowolne w sali wg zainteresowań; zabawy w ogrodzie: inspirowane przez n-lki z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego; prowadzenie obserwacji przyrodniczych, doświadczeń; gry i zabawy sportowe (zespołowe), spacery
1110-11.30 czynności przygotowujące do spożycia obiadu
11.30 – 1150 obiad.
1150-1215 zabawy uspokajające i relaksujące słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych i czytanych przez nauczyciela; słuchanie dźwięków przyrody (płyty)
1215 1330-– zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym utrwalanie wierszy i piosenek ;zabawy dydaktyczne, spacery, zabawy w ogrodzie , zajęcia dodatkowe, zabawy w teatr, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi,; czynności higieniczne i samoobsługowe
1330 – 1350 - podwieczorek
1350 – 1700 zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, zajęcia dodatkowe, praca nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, rozchodzenie się dzieci ; rozchodzenie się dzieci.
Język angielski realizowany w godzinach podstawy programowej wychowania
Przedszkolnego ( 1x tygodniowo po 0.5 godz.)
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
dla dzieci starszych
Podstawa programowa realizowana jest od 08:00 – 13:00
600-740schodzenie się dzieci; swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z potrzebami dzieci; prace nauczyciela o charakterze obserwacyjnym
740- 820- zabawy integrujące grupę; rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela ; praca niwelująca deficyty rozwojowe dzieci ( np. rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej, grafomotoryki) oraz z dziećmi zdolnymi ) ; prace porządkowo – gospodarcze i hodowlane; zestaw zabaw porannych
820 – 830 czynności przygotowujące do śniadania: higieniczne, organizacyjno-porządkowe, zwyczajowo-kulturowe.
830 – 850- śniadanie
850 – 1000 przygotowanie do zajęć, czynności higieniczne; zajęcia kierowane przez nauczyciela (z całą grupą) – będące realizacją treści programowych z zakresu wszystkich obszarów działalności edukacyjnej przedszkola, w tym wycieczki.
1000 – 1110 zabawy dowolne w sali wg zainteresowań; zabawy w ogrodzie: inspirowane przez n-lki z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego; prowadzenie obserwacji przyrodniczych, doświadczeń; gry i zabawy sportowe (zespołowe), spacery
1110-1130 czynności przygotowujące do spożycia obiadu
11.30 – 1150 obiad.
1150-1215 zabawy uspokajające i relaksujące słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek muzycznych i czytanych przez nauczyciela; słuchanie dźwięków przyrody (płyty).;
1215 1330-– zabawy dowolne dzieci w kącikach zainteresowań, indywidualne i grupowe, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym utrwalanie wierszy i piosenek ;zabawy dydaktyczne, spacery, zabawy w ogrodzie , zajęcia dodatkowe, zabawy w teatr, praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi,; czynności higieniczne i samoobsługowe
1330 – 1350 - podwieczorek
1350 – 1700 zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, kontakty indywidualne, zajęcia dodatkowe, praca nauczycielki o charakterze obserwacyjnym, wyrównawczym, korekcyjnym, stymulującym, rozchodzenie się dzieci ; rozchodzenie się dzieci.
Język angielski realizowany w godzinach podstawy programowej wychowania przedszkolnego( 2x tygodniowo 0.5 godz.)
Zajęcia dodatkowe realizowane po godzinie 1300
religia ( 2x tygodniowo po 0.5 godz. w grupach 6 latków )