"Poziomki" - uczymy się
Założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc marzec 2024
Kształtowanie umiejętności określania pogody, zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla miesiąca marca: błoto, deszcz, kałuże, opady deszczu ze śniegiem, świeci słońce. Kształtowanie umiejętności w zakresie samodzielności oraz dbania o własne zdrowie poprzez prawidłowy dobór ubrania do aktualnej pogody.
Doskonalenie aparatu mowy poprzez udział w ćwiczeniach oddechowych, ortofonicznym.
Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.
Kształtowanie umiejętności porównywania przedmiotów ważonych za pomocą wagi szalkowej.
Kształtowanie umiejętności liczenia elementów zbioru w zakresie 7
Wyrabianie wrażliwości muzycznej podczas gry na instrumentach i słuchania muzyki klasycznej.
Kształtowanie sprawności manualnej, umiejętne operowanie narzędziami i materiałem.
Wzbogacenie słownictwa dzieci o słowa związane z gospodarstwem. Wdrażanie do nazywania żywności pochodzącej od zwierząt hodowlanych.
Kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
Rozwijanie procesów myślenia i mowy.
Wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany.
Rozwijanie pamięci odtwórczej.
Poszerzanie zasobu słownictwa.
Kształtowanie postawy badacza.
Wyrabianie wrażliwości muzycznej, rozwijanie poczucia rytmu. Zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce
Rozwijanie kreatywności, fantazji.
Utrwalanie przeliczania i porządkowania układów zbiorów wg ich liczebności malejącej i wzrastającej w zakresie 7.
Zapoznanie z nazwą zbliżających się świąt – Wielkanoc oraz ze zwyczajami i tradycjami świątecznymi. Zapoznanie dzieci z tradycją zdobienia jajek. Zapoznanie dzieci z dekoracją i wyglądem stołu wielkanocnego. Wzbogacenie słownictwa dzieci.
Rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek.
Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej. Kształtowanie umiejętności w zakresie skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu.
Usprawnianie narządów mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne.
Kształcenie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wiersza, przestrzeganie prawa do bycia wysłuchanym i wdrażanie do słuchania innych
Kształcenie postawy małego badacza.
Rozwijanie umiejętności spostrzegania i dokonywania wyboru.
Stwarzanie okazji do obcowania z muzyką poprzez śpiew, zabawy muzyczne.
Kształtowanie dokonywania czynności manipulacyjnych.
Wdrażanie do umiejętności dodawania elementów w zakresie liczby 7.
Rozwijanie umiejętności w zakresie wykonywania prac plastycznych na temat omawianych treści związanych z Wielkanocą.
Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci. Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy, ćwiczenia i spacery na świeżym powietrzu.
WIERSZ DO NAUKI:
Forma ,,W zagrodzie”
Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.
Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.
Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.
Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.
Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę.
PIOSENKI DO NAUKI:
,,Gdacze kura: ko, ko, ko” Śpiewające Brzdące
1. Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
2. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.
Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!
,,Znaki Wielkanocy „ ZoZi
Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
Bazie kotki od staruszki ze straganu
To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny! Świat radosny!
Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek