Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Poziomki" - uczymy się

Założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc marzec 2024

  • Kształtowanie umiejętności określania pogody, zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla miesiąca marca: błoto, deszcz, kałuże, opady deszczu ze śniegiem, świeci słońce. Kształtowanie umiejętności w zakresie samodzielności oraz dbania o własne zdrowie poprzez prawidłowy dobór ubrania do aktualnej pogody.

  • Doskonalenie aparatu mowy poprzez udział w ćwiczeniach oddechowych, ortofonicznym.

  • Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego.

  • Kształtowanie umiejętności porównywania przedmiotów ważonych za pomocą wagi szalkowej.

  • Kształtowanie umiejętności liczenia elementów zbioru w zakresie 7

  • Wyrabianie wrażliwości muzycznej podczas gry na instrumentach i słuchania muzyki klasycznej.

  • Kształtowanie sprawności manualnej, umiejętne operowanie narzędziami i materiałem.

  • Wzbogacenie słownictwa dzieci o słowa związane z gospodarstwem. Wdrażanie do nazywania żywności pochodzącej od zwierząt hodowlanych.

  • Kształcenie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.

  • Rozwijanie procesów myślenia i mowy.

  • Wyrabianie umiejętności wypowiadania się w sposób ciągły, logicznie powiązany.

  • Rozwijanie pamięci odtwórczej.

  • Poszerzanie zasobu słownictwa.

  • Kształtowanie postawy badacza.

  • Wyrabianie wrażliwości muzycznej, rozwijanie poczucia rytmu. Zachęcanie do aktywności ruchowej przy muzyce

  • Rozwijanie kreatywności, fantazji.

  • Utrwalanie przeliczania i porządkowania układów zbiorów wg ich liczebności malejącej i wzrastającej w zakresie 7.

  • Zapoznanie z nazwą zbliżających się świąt – Wielkanoc oraz ze  zwyczajami i tradycjami świątecznymi. Zapoznanie dzieci z tradycją zdobienia jajek. Zapoznanie dzieci z dekoracją i wyglądem stołu wielkanocnego. Wzbogacenie słownictwa dzieci.

  • Rozwijanie zainteresowań hodowlą roślinek.

  • Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej. Kształtowanie umiejętności w zakresie skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu.

  • Usprawnianie narządów mowy poprzez ćwiczenia ortofoniczne.

  • Kształcenie mowy poprzez wypowiadanie się na temat wiersza, przestrzeganie prawa do bycia wysłuchanym i wdrażanie do słuchania innych

  • Kształcenie postawy małego badacza.

  • Rozwijanie umiejętności spostrzegania i dokonywania wyboru.

  • Stwarzanie okazji do obcowania z muzyką poprzez śpiew, zabawy muzyczne.

  • Kształtowanie  dokonywania czynności manipulacyjnych.

  • Wdrażanie do umiejętności dodawania elementów w zakresie liczby 7.

  • Rozwijanie umiejętności w zakresie wykonywania prac plastycznych na temat omawianych treści związanych z Wielkanocą.

  • Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci. Kształtowanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy, ćwiczenia i spacery na świeżym powietrzu.

 

WIERSZ DO NAUKI:

Forma ,,W zagrodzie”

Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.

Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.


Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.

Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.

Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.

Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,
zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę.

 

PIOSENKI DO NAUKI:

,,Gdacze kura: ko, ko, ko”  Śpiewające Brzdące

1. Pewna kura na podwórzu ciągle gdacze,
Ciągle gdacze,
A gdy gdacze to wysoko w górę skacze,
W górę skacze,
Bardzo głośno i bez przerwy hałasuje,
Hałasuje,
I się niczym, ani nikim nie przejmuje,
Nie przejmuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

2. Na podwórzu kura dzioba nie zamyka,
Nie zamyka,
Chociaż przy niej każdy uszy swe zatyka,
Swe zatyka,
Tym hałasem wszystkich wkoło denerwuje,
Denerwuje,
Więc na karę kura za to zasługuje,
Zasługuje.

Ref. Z rana ko, ko, ko, ko,
W nocy ko, ko, ko, ko,
Przez dzień cały ko, ko, ko,
Ciągle ko, ko, ko, ko,
Tylko ko, ko, ko, ko,
Na okrągło ko, ko, ko!

,,Znaki Wielkanocy „ ZoZi

Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
 Bazie kotki od staruszki ze straganu

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek