Uczymy się grupa I Sz "Niezabudki"
Założenia pracy dydaktyczno -wychowawczej i opiekuńczej dla grupy I „Niezabudki” w miesiącu kwiecień 2024r.
- Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat różnych zawodów wykonywanych przez dorosłych
- Rozbudzanie twórczego myślenia poprzez zabawy rozwijające wyobraźnię
- Wdrażanie do aktywnego słuchania
- Poznanie różnych zawodów i atrybutów z nim związanych
- Tworzenie zbiorów przedmiotów, określanie własności jakościowej elementów w zakresie 3 (3latki) i 4 (4latki)
- Budowanie doświadczeń związanych z orientacją w przestrzeni
- Rozwijanie wyobraźni twórczej podczas tworzenia prac plastycznych
- Wykazywanie się sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokową
- Kształtowanie muzykalności poprzez słuchanie piosenek oraz poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce- Kształtowanie słuchu muzycznego
- Doskonalenie w wystukiwaniu określonych rytmów na instrumentach
Poszerzenie wiadomości na temat prac ogrodowych,narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych oraz pielęgnacji roślin
- Pogłębianie zainteresowania otaczającym nas światem przyrody w okresie wiosny
- Zwrócenie uwagi na bogactwo kolorów wiosennych kwiatów
- Poszerzenie wiadomości na temat prac ogrodowych,narzędzi wykorzystywanych w pracach ogrodowych oraz pielęgnacji roślin
- Pogłębianie zainteresowania otaczającym nas światem przyrody w okresie wiosny
- Zwrócenie uwagi na bogactwo kolorów wiosennych kwiatów
- Wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym
- Poznanie czynników niezbędnych do rozwoju rośliny
- Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne
- Zachęcanie do podejmowania działań proekologicznych w sytuacjach życia codziennego
- Zapoznanie z etapami recyklingu
- Kształtowanie nawyków proekologicznych
- Kształtowanie muzykalności poprzez słuchanie piosenek
- Kształtowanie słuchu muzycznego poprzez zabawy muzyczne i grę na instrumentach
- Kształtowanie umiejętności dokonywania czynności manipulacyjnych przy rozważaniu, ważeniu oraz umiejętności porównywaniu ciężaru przedmiotów
- Klasyfikowanie pod względem wielkości i określonej cechy
- Zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych
- Rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni
- Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych, zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa
Kształtowanie odporności fizycznej podczas spacerów
-Rozbudzanie zamiłowania dziecięcą literaturą
- Rozwijanie małej motoryki
- Rozwijanie aktywności poznawczej, społecznej
Piosenka do nauki
„W naszym ogródeczku”
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki } 3razy
Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię
wsiejemy nasionka } 3razy
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.