Uczymy się grupa I Sz "Niezabudki"
Założenia pracy dydaktyczno -wychowawczej i opiekuńczej dla grupy I „Niezabudki” w miesiącu listopad 2024r.
- Poszerzenie zasobu słów dzieci na temat pogody, wody, zjawisk z nią związanymi
- Budowanie prostych zdań podczas prób wypowiadania się.
- Doskonalenie umiejętności zapamiętywania tekstu
- Zapoznanie z symbolami narodowymi: godłem, flagą oraz hymnem.
- Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych
- Zapoznanie z melodią hymnu państwowego oraz właściwą postawą podczas jego śpiewania
- Zapoznanie z baśniowym wątkiem związanym z Warszawą. Wzbogacenie słownika o nowe wyrazy: legenda, stolica, herb.
- Rozbudzenie chęci poznawania opowiadań i ciekawostek dotyczących miast. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i obdarzania uwagą innych. Degustacja rogala świętomarcińskiego
- Zapoznanie z różnymi sposobami gromadzenia przez ludzi zapasów na zimę
- Kształcenie słuchu fonemowego,
- Obserwowanie w sposób bezpośredni lub pośredni zmian zachodzących w przyrodzie
- Wzbogacanie kącika przyrody
- Wykorzystywanie zgromadzonych darów jesieni w działalności plastycznej, matematycznej, technicznej, muzycznej
- Samodzielne wykonanie wybranych przetworów
- Zwracanie uwagi na zmianę w wyglądzie ludzi późną jesienią
- Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
- Porównywanie liczebności zbiorów. Stosowanie określeń mniej, więcej, tyle samo
- Rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z potrawami regionalnymi.
- Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Stosowanie określeń: obok, wysoko, nisko (3l), dalej, bliżej (4l)
- Kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów
- Posługiwanie się liczebnikami w aspektach porządkowych
- Ilustrowanie ruchem piosenki. Doskonalenie poczucia rytmu.
- Kształtowanie poczucia rytmu poprzez udział w zabawach rytmicznych
- Rozwijanie koordynacji ruchowej przy wykorzystaniu metody Emile’a Jaques’a Dalcroze’a
- Uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
- Określanie nastroju słuchanej melodii
- Usprawnienie motoryki małej poprzez wsypywanie gruchu do butelki.
- Wypełnianie wyznaczonych miejsc kulkami z plasteliny.
- Rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy.
- Malowanie farbami wskazanych symboli narodowych. Zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt pędzla.
- Odczuwane radości z tworzenia działania plastycznego
- Tworzenie różnych przestrzennych kompozycji
- Poznawanie różnych technik plastycznych
Piosenka do nauki
„Deszczyk”
słowa: Ludwik Winiewski, muzyka: Maria Kaczurbina
DESZCZYK
Pada, pada, deszczyk pada,
Deszczu już za wiele,
Deszczu już za wiele
Pójdę do przedszkola,
Bo mi tam weselej.
Pożycz, pożycz mi Babuniu
swego parasola,
swego parasola.
Chociaż deszczyk pada,
Pójdę do przedszkola.
Wiersz do nauki
„Symbole Narodowe” Beata Krysiak
W górze na maszcie jest podniesiona.
Trzepocze flaga biało – czerwona
Nawet gdy wiatr już nie powiewa,
Ona polskością wszystkich olśniewa.
Dumny, z podniesioną głową w koronie,
Nie król, bo nie siedział nigdy na tronie.
Z rozpostartymi szeroko skrzydłami.
To biały orzeł. Nasz ptak nad ptakami.
Wszyscy się uczą już od małego
Słów i melodii mazurka tego.
Więc gdy chcesz śpiewać „Marsz, marsz Dąbrowski”
Powstań na baczność – bo to hymn polski.