Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Uczymy się grupa I Sz "Niezabudki"

Założenia pracy dydaktyczno -wychowawczej  i opiekuńczej dla grupy I „Niezabudki” w miesiącu listopad 2024r.

 

    1. Poszerzenie zasobu słów dzieci na temat pogody, wody, zjawisk z nią związanymi
    2. Budowanie prostych zdań podczas prób wypowiadania się.
    3. Doskonalenie umiejętności zapamiętywania tekstu
    4. Zapoznanie z symbolami narodowymi: godłem, flagą oraz hymnem.
    5. Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych
    6. Zapoznanie z melodią hymnu państwowego oraz właściwą postawą podczas jego śpiewania
    7. Zapoznanie z baśniowym wątkiem związanym z Warszawą. Wzbogacenie słownika o nowe wyrazy: legenda, stolica, herb.
    8. Rozbudzenie chęci poznawania opowiadań i ciekawostek dotyczących miast. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i obdarzania uwagą innych. Degustacja rogala świętomarcińskiego
    9. Zapoznanie z różnymi sposobami gromadzenia przez ludzi zapasów na zimę
    10. Kształcenie słuchu fonemowego,
    11. Obserwowanie w sposób bezpośredni lub pośredni zmian zachodzących w przyrodzie
    12. Wzbogacanie kącika przyrody
    13. Wykorzystywanie zgromadzonych darów jesieni w działalności plastycznej, matematycznej, technicznej, muzycznej
    14. Samodzielne wykonanie wybranych przetworów
    15. Zwracanie uwagi na zmianę w wyglądzie ludzi późną jesienią
    16. Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
    17. Porównywanie liczebności zbiorów. Stosowanie określeń mniej, więcej, tyle samo
    18. Rozwijanie umiejętności przeliczania, zapoznanie z potrawami regionalnymi.
    19. Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Stosowanie określeń: obok, wysoko, nisko (3l), dalej, bliżej (4l)
    20. Kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów
    21. Posługiwanie się liczebnikami w aspektach porządkowych
    22. Ilustrowanie ruchem piosenki. Doskonalenie poczucia rytmu.  
    23. Kształtowanie poczucia rytmu poprzez udział w zabawach rytmicznych
    24. Rozwijanie koordynacji ruchowej przy wykorzystaniu metody Emile’a Jaques’a Dalcroze’a
    25. Uwrażliwienie na piękno muzyki klasycznej
    26. Określanie nastroju słuchanej melodii
    27. Usprawnienie motoryki małej poprzez wsypywanie gruchu do butelki.
    28. Wypełnianie wyznaczonych miejsc kulkami z plasteliny.
    29. Rozwijanie sprawności manualnej, dbanie o czystość na stanowisku pracy.
    30. Malowanie farbami wskazanych symboli narodowych. Zwrócenie uwagi na prawidłowy chwyt pędzla.
    31. Odczuwane radości z tworzenia działania plastycznego
    32. Tworzenie różnych przestrzennych kompozycji
    33. Poznawanie różnych technik plastycznych

 

 

Piosenka do nauki

„Deszczyk”

słowa: Ludwik Winiewski, muzyka: Maria Kaczurbina

 

DESZCZYK

 

 

Pada, pada, deszczyk pada,

Deszczu już za wiele,

Deszczu już za wiele

Pójdę do przedszkola,

Bo mi tam weselej.

 

Pożycz, pożycz mi Babuniu

swego parasola,

swego parasola.

Chociaż deszczyk pada,

Pójdę do przedszkola.

Wiersz do nauki

„Symbole Narodowe” Beata Krysiak

 

W górze na maszcie jest podniesiona.

Trzepocze flaga biało – czerwona

Nawet gdy wiatr już nie powiewa,

Ona polskością wszystkich olśniewa.

Dumny, z podniesioną głową w koronie,

Nie król, bo nie siedział nigdy na tronie.

Z rozpostartymi szeroko skrzydłami.

To biały orzeł. Nasz ptak nad ptakami.

Wszyscy się uczą już od małego

Słów i melodii mazurka tego.

Więc gdy chcesz śpiewać „Marsz, marsz Dąbrowski”

Powstań na baczność – bo to hymn polski.