Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Myszki" - uczymy się

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc wrzesień 2025:

Zapoznanie dzieci z głównymi pomieszczeniami przedszkola ( szatnia, kuchnia, gabinet dyrektora, sekretariat) oraz  pracownikami.

Kształtowanie właściwego stosunku do pracowników placówki i umiejętności zachowania się wobec nich.

Zapoznanie dzieci z wyglądem własnej sali, rozmieszczeniem kącików tematycznych. Omówienie sposobu korzystania z kącików.

Przypomnienie dzieciom  zasad warunkujących bezpieczeństwo w budynku przedszkola (nie biegamy, ostrożnie wymijamy się, trzymamy się poręczy schodząc po   schodach, nie wychodzimy sami z sali przedszkolnej….)

Wdrażanie do wyrażania emocji związanych z powrotem do przedszkola.

Stworzenie miłej atmosfery w grupie , kształtowanie pozytywnych relacji.

Zapoznanie dzieci ze znaczkami indywidualnymi w szatni.

Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na przedszkolnym placu zabaw.

Rozwijanie sprawności manualnych i kreatywności.

Utrwalenie nazw poznanych figur geometrycznych ( koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt ).

Kształtowane umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej lub więcej cech w zakresie liczby 5.                                                                

Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo na drodze.

Zapoznanie z przedstawicielem służb mundurowych – policjantem.

Rozwijanie zainteresowania ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji.

Kształcenie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni.

Doskonalenie funkcji poznawczych poprzez słuchanie ze zrozumieniem , myślenie, ocenianie, koncentracje uwagi, odnajdywanie związków przyczynowo – skutkowych.

Kształtowanie mowy komunikatywnej podczas swobodnych wypowiedzi i wypowiadania się na określony temat.

Doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastycznych o większej skali trudności. Zachęcanie do wykorzystywania w tworzeniu prac plastycznych różnorodnego materiału.

Tworzenie możliwości różnorodnych działań z muzyką.

Poszerzanie wiadomości dzieci na temat wybranych instrumentów muzycznych i zachęcanie do samodzielnego tworzenia akompaniamentów.

WIERSZ DO NAUKI:

"Światła na skrzyżowaniu" W. Faber

 
Niech każdy stanie
przed skrzyżowaniem.
Palą się świata...
Popatrzmy na nie!

Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.
 
Światło czerwone,
jak mak, jak ogień - 
wszystkim przechodniom
zamyka drogę.
 
PIOSENKA DO NAUKI:
"Bezpieczny przedszkolak" (muz. i sł. J. Woźniewski)
1.
Kiedy idę do przedszkola,
to pamiętać muszę że:
najważniejsze jest bezpiecznie
do przedszkola dostać się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
2.
Zebra to jest takie miejsce,
gdzie na jezdnię można wejść.
Patrzę w lewo, w prawo, w lewo.
Nic nie jedzie? Mogę przejść!
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki....
3.
Kiedy światła są na przejściu,
one podpowiedzą mi:
gdy czerwone świeci – stoisz,
gdy zielone – można iść.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki...
4.
Mam odblaski założone,
błyszczą się, gdy wchodzę w cień.
Szofer widzi mnie z daleka,
więc bezpiecznie czuję się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki....