"Myszki" - uczymy się
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc wrzesień 2025:
Zapoznanie dzieci z głównymi pomieszczeniami przedszkola ( szatnia, kuchnia, gabinet dyrektora, sekretariat) oraz pracownikami.
Kształtowanie właściwego stosunku do pracowników placówki i umiejętności zachowania się wobec nich.
Zapoznanie dzieci z wyglądem własnej sali, rozmieszczeniem kącików tematycznych. Omówienie sposobu korzystania z kącików.
Przypomnienie dzieciom zasad warunkujących bezpieczeństwo w budynku przedszkola (nie biegamy, ostrożnie wymijamy się, trzymamy się poręczy schodząc po schodach, nie wychodzimy sami z sali przedszkolnej….)
Wdrażanie do wyrażania emocji związanych z powrotem do przedszkola.
Stworzenie miłej atmosfery w grupie , kształtowanie pozytywnych relacji.
Zapoznanie dzieci ze znaczkami indywidualnymi w szatni.
Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na przedszkolnym placu zabaw.
Rozwijanie sprawności manualnych i kreatywności.
Utrwalenie nazw poznanych figur geometrycznych ( koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt ).
Kształtowane umiejętności klasyfikowania przedmiotów według jednej lub więcej cech w zakresie liczby 5.
Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo na drodze.
Zapoznanie z przedstawicielem służb mundurowych – policjantem.
Rozwijanie zainteresowania ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji.
Kształcenie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni.
Doskonalenie funkcji poznawczych poprzez słuchanie ze zrozumieniem , myślenie, ocenianie, koncentracje uwagi, odnajdywanie związków przyczynowo – skutkowych.
Kształtowanie mowy komunikatywnej podczas swobodnych wypowiedzi i wypowiadania się na określony temat.
Doskonalenie umiejętności wykonywania prac plastycznych o większej skali trudności. Zachęcanie do wykorzystywania w tworzeniu prac plastycznych różnorodnego materiału.
Tworzenie możliwości różnorodnych działań z muzyką.
Poszerzanie wiadomości dzieci na temat wybranych instrumentów muzycznych i zachęcanie do samodzielnego tworzenia akompaniamentów.
WIERSZ DO NAUKI:
"Światła na skrzyżowaniu" W. Faber
przed skrzyżowaniem.
Palą się świata...
Popatrzmy na nie!
Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.
jak mak, jak ogień -
zamyka drogę.
Kiedy idę do przedszkola,
to pamiętać muszę że:
najważniejsze jest bezpiecznie
do przedszkola dostać się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki.
Na ulicy nie zabawa,
bezpieczeństwo to podstawa.
gdzie na jezdnię można wejść.
Patrzę w lewo, w prawo, w lewo.
Nic nie jedzie? Mogę przejść!
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki....
3.
Kiedy światła są na przejściu,
one podpowiedzą mi:
gdy czerwone świeci – stoisz,
gdy zielone – można iść.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki...
4.
Mam odblaski założone,
błyszczą się, gdy wchodzę w cień.
Szofer widzi mnie z daleka,
więc bezpiecznie czuję się.
Ref.
Przedszkolaki, przedszkolaki
i dziewczyny i chłopaki....