"Myszki" - uczymy się
Założenia pracy wychowawczo - dydaktycznej i opiekuńczej na miesiąc kwiecień
Kształtowanie umiejętności określania pogody, zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla kwietniowej pogody.
Doskonalenie aparatu mowy poprzez udział w ćwiczeniach oddechowych, ortofonicznych. Zapoznanie dzieci z pracami wiosennymi wykonywanymi w ogródku.
Poznanie znaczenia wody dla życia na ziemi, jej rola w życiu roślin i zwierząt.
Rozwijanie postawy badawczej u dzieci prowadzenie doświadczeń z wodą.
Poznawanie środowiska przyrodniczego- wieś.
Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi oraz rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania powtarzających się rytmów i sekwencji.
Wyrabianie wrażliwości muzycznej podczas gry na instrumentach muzycznych.
Kształtowanie sprawności manualnej.
Wiersz do nauki
„Wiosenne podarki” B. Forma
Wczesnym rankiem po cichutku,
wiosna przyszła pomalutku.
Ciepłe dzionki zamówiła,
świeżą zieleń rozrzuciła.
Wiosno, wiosno zostań z nami,
pokryj wkoło świat kwiatami.
Zaproś słonko, by przybyło,
jasno wszystkim zaświeciło.
Z pierwszych kwiatów zrób bukiecik,
bardzo proszą wszystkie dzieci.
Piosenka do nauki
"Na wiejskim podwórku" (sł. i muz. J. Kucharczyk)
1. Na podwórku już o świcie zamieszanie
rwetes, krzyki, pokłóciły się koguty, kaczki, gęsi i indyki.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę! Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku! O co tyle krzyku?
2.Krowa muczy, świnki kwiczą, piesek szczeka: hał, hał, hał, hał.
Owce beczą, kozy meczą, w stajni koń rży: ihahaa!
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę! Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku! O co tyle krzyku?
3. Gospodyni rano wstała, daje paszę, ziarno sypie,
więc przez chwilę na podwórku będzie troszkę, troszkę ciszej.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa, gę, gę, gę, gę! Gul, gul, gul, gul, kukuryku!
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku! O co tyle krzyku?