"Myszki" - uczymy się
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc listopad 2025:
Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni.
Rozwijanie uwagi i spostrzegawczości podczas dobierania ubrań dostosowanych do pogody.
Doskonalenie poprawności wymowy.
Kształtowanie postawy badacza, obserwatora.
Kształtowanie logicznego myślenia poprzez wypowiadanie się na określony temat.
Dostrzeganie zależności przyczynowo - skuktowych.
Nabywanie umiejętności muzycznych związanych z określaniem, tempa i nastroju piosenek oraz gry na instrumentach.
Nabywanie umiejętności związanych z kształceniem poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce.
Rozwijanie umiejętności naśladowania odgłosów pochodzących z otoczenia.
Kształcenie umiejętności twórczych poprzez tworzenie prac plastycznych.
Kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów.
Zdobywanie nowych umiejętności plastycznych poprzez wykonywanie prac plastycznych.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania, porównywania i nazywania wielkości przedmiotów wg wzrastającej i malejącej.
Zapoznanie z miejscem użyteczności publicznej - pocztą.
Zwrócenie uwagi dzieci na właściwe zachowanie się w miejscach publicznych.
Wzbogacenie słownika dzieci o wyrażenia związane z pocztą.
Zapoznanie dzieci z współczesnymi środkami przekazu informacji.
Kształtowanie postaw patriotycznych, miłości do Ojczyzny, szacunku do symboli narodowych poprzez udział w uroczystości .
Rozwijanie pozytywnych emocji, wrażliwości i więzi społecznych poprzez wspólne świętowanie Dnia Pluszowego Misia.
WIERSZ DO NAUKI:
Ulewa – I. Salach
Deszczyk pada kapu kap
Woda chlapie chlapu chlap.
Jesień niesie deszcz i wiatr.
Burzę no i czasem grad.
Mam parasol i kalosze
jakoś tę ulewę znoszę.
„Jesienne czary”- słuchanie piosenki(sł. i muz. M. Staniek).
Instrumentacja tekstu wybranymi instrumentami perkusyjnymi.
Pada deszczyk kap, kap, kap,
po słowach Pada deszczyk – trzy razy delikatnie uderza w bębenek,
o parapet stuk, stuk, stuk.
po słowach: O parapet – trzy razy uderza w drewienka,
W szybkę dzwoni dzyń, dzyń, dzyń,
po słowach: W szybkę dzwoni – trzy razy uderza w trójkąt,
żeby raźniej było mi.
Wietrzyk wieje fiuu, fiuu, fiuu.
po słowach: Wietrzyk wieje – pociera ręce woreczkiem foliowym,
Liście tańczą szu, szu, szu.
po słowach: Liście tańczą – gra na grzechotce,
Wszystko tu wiruje, bo jesień czaruje. gra na tamburynie
