Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa I SP - "Rumianki"- uczymy się

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na październik 2025

- pogłębianie zainteresowania światem przyrody w powiązaniu ze zmianami pór roku jesień na przykładach parku i lasu.
- kształcenie sprawności językowej  poprzez wypowiedzi samorzutne, odpowiadanie na pytania, wypowiedzi kilku zdaniowe.
- budowanie zdań poprawnych gramatycznie; fleksyjnie i składniowo.
- doskonalenie spostrzegawczości, uwagi, pamięci, koncentracji, percepcji słuchowej i wzrokowej.
- rozwijanie umiejętności  budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych.
-rozwijanie zamiłowania do działań plastycznych w różnych formach.
- kształtowanie fantazji, kreatywności podczas tworzenia prac płaskich i przestrzennych .
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – manualnej, sprawności palców dłoni nadgarstka.
- kształcenie umiejętności sprawnego poruszania się w zbiorze liczb naturalnych w zakresie 7 (6l), 6 (5l)
- wykonywanie operacji przedliczbowych i działań matematycznych.
- zachęcanie do słuchania, działania i tworzenia podczas zajęć umuzykalniających.
- rozwijanie umiejętności: śpiewania solo i w grupie, słuchania muzyki, uczestniczenia w zabawach rytmicznych, naśladowczych, tanecznych.
- kształcenie słuchu muzycznego i akustycznego.
- rozwijanie zainteresowania światem przyrody w okresie jesieni w środowisku sad, ogród.
- zachęcanie do zjadania owoców i warzyw jako źródła wartości odżywczych i witamin niezbędnych dla zdrowia i prawidłowego rozwoju.
- kształcenie umiejętności komunikowania się w sposób prawidłowy i zrozumiały.
-poszerzanie słownictwa biernego i czynnego.
- doskonalenie procesów poznawczych.
- zachęcanie do stosowania zasad kultury na co dzień.
- rozwijanie motoryki małej, percepcji ruchowej oraz sprawności manualnej ręki.
- kształcenie fantazji, polotu oraz kreatywności podczas wykonywania prac artystycznych o różnej skali trudności.
- zachęcanie do estetycznego, starannego wykonywania zadań.
- rozwijanie umiejętności dokonywania podziału zbioru na podzbiory oraz określanie kierunków.
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania tekstu i melodii piosenek, śpiewania ich z zachowaniem melodii i rytmu.
- zachęcanie do działań rozwijających emocjonalność i spontaniczność muzyczną poprzez zabawy i ćwiczenia ilustracyjne, improwizacyjne, gestodźwięki, instrumentację, układanie melodii.
- usprawnianie aparatu oddechowego.
- rozwijanie aktywności ruchowej.
- rozwijanie motoryki małej i dużej.
-  wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

Wiersz do nauki w październiku

"Kolorowy bukiet" Barbary Lewandowskiej:

Do parku przyszły z przedszkola dzieci,
Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Pod dębem leżą brązowe liście,
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.

Listki czerwone, jak malowane,
Lecą pod klonem i pod kasztanem.
Serduszka złote spadają z brzozy,
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.

Gdy ten bukiecik stanie na stole, 
Ozdobi dzieciom całe przedszkole

Piosenki do nauki w październiku

„Jesienny wiatr“

Jesienny wiatr strąca liście z drzew,
nie spotkasz już zieleni,
w ciepłym domu milczy pies,
gdy jest czas jesieni.
Za oknami szaro,
a w kominku huczy wiatr,
dziecko woła mamo,
jaki cichy świat,
Jesienią,jesienią liście spadają,
jesienią, jesienia dziewczyny całują,
jesienią, jesienią idziemy przez park,
jesienią, jesienią nostalgiczny jest świat.
Jesienią w ogródku cisza śpi,
powraca do domu nostalgia,
w kominku tylko skra się tli,
a w oknie stoi Natalia,
Jesienią, jesienią liście spadają,
jesienią, jesienia dziewczyny całują,
jesienią, jesienią idziemy przez park,
jesienią, jesienią nostalgiczny jest świat.

"Jesienny pociąg“

1.Stoi pociąg na peronie
- żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie
dokąd z nimi jechać będzie?
dokąd z nimi jechać będzie?

Ref. Przed siebie, przed siebie wprost!
Przez mokry deszczowy most!
Przed siebie, przed siebie w dal!
Na pierwszy jesienny bal!

2.Rusza pociąg sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce, wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.

Ref. Przed siebie, przed siebie….

3.Pędzi pociąg lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Wiezie rynny i kalosze,
i owoców pełne kosze.

Ref. Przed siebie, przed siebie….