Grupa I SP - "Rumianki"- uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na październik 2025
- pogłębianie zainteresowania światem przyrody w powiązaniu ze zmianami pór roku jesień na przykładach parku i lasu.
- kształcenie sprawności językowej poprzez wypowiedzi samorzutne, odpowiadanie na pytania, wypowiedzi kilku zdaniowe.
- budowanie zdań poprawnych gramatycznie; fleksyjnie i składniowo.
- doskonalenie spostrzegawczości, uwagi, pamięci, koncentracji, percepcji słuchowej i wzrokowej.
- rozwijanie umiejętności budowania pozytywnych relacji w kontaktach społecznych.
-rozwijanie zamiłowania do działań plastycznych w różnych formach.
- kształtowanie fantazji, kreatywności podczas tworzenia prac płaskich i przestrzennych .
- doskonalenie koordynacji wzrokowo – manualnej, sprawności palców dłoni nadgarstka.
- kształcenie umiejętności sprawnego poruszania się w zbiorze liczb naturalnych w zakresie 7 (6l), 6 (5l)
- wykonywanie operacji przedliczbowych i działań matematycznych.
- zachęcanie do słuchania, działania i tworzenia podczas zajęć umuzykalniających.
- rozwijanie umiejętności: śpiewania solo i w grupie, słuchania muzyki, uczestniczenia w zabawach rytmicznych, naśladowczych, tanecznych.
- kształcenie słuchu muzycznego i akustycznego.
- rozwijanie zainteresowania światem przyrody w okresie jesieni w środowisku sad, ogród.
- zachęcanie do zjadania owoców i warzyw jako źródła wartości odżywczych i witamin niezbędnych dla zdrowia i prawidłowego rozwoju.
- kształcenie umiejętności komunikowania się w sposób prawidłowy i zrozumiały.
-poszerzanie słownictwa biernego i czynnego.
- doskonalenie procesów poznawczych.
- zachęcanie do stosowania zasad kultury na co dzień.
- rozwijanie motoryki małej, percepcji ruchowej oraz sprawności manualnej ręki.
- kształcenie fantazji, polotu oraz kreatywności podczas wykonywania prac artystycznych o różnej skali trudności.
- zachęcanie do estetycznego, starannego wykonywania zadań.
- rozwijanie umiejętności dokonywania podziału zbioru na podzbiory oraz określanie kierunków.
- rozwijanie umiejętności zapamiętywania tekstu i melodii piosenek, śpiewania ich z zachowaniem melodii i rytmu.
- zachęcanie do działań rozwijających emocjonalność i spontaniczność muzyczną poprzez zabawy i ćwiczenia ilustracyjne, improwizacyjne, gestodźwięki, instrumentację, układanie melodii.
- usprawnianie aparatu oddechowego.
- rozwijanie aktywności ruchowej.
- rozwijanie motoryki małej i dużej.
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa.
Wiersz do nauki w październiku
"Kolorowy bukiet" Barbary Lewandowskiej:
Do parku przyszły z przedszkola dzieci,
Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.
Pod dębem leżą brązowe liście,
Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.
Listki czerwone, jak malowane,
Lecą pod klonem i pod kasztanem.
Serduszka złote spadają z brzozy,
Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.
Gdy ten bukiecik stanie na stole,
Ozdobi dzieciom całe przedszkole
Piosenki do nauki w październiku
„Jesienny wiatr“
Jesienny wiatr strąca liście z drzew,
nie spotkasz już zieleni,
w ciepłym domu milczy pies,
gdy jest czas jesieni.
Za oknami szaro,
a w kominku huczy wiatr,
dziecko woła mamo,
jaki cichy świat,
Jesienią,jesienią liście spadają,
jesienią, jesienia dziewczyny całują,
jesienią, jesienią idziemy przez park,
jesienią, jesienią nostalgiczny jest świat.
Jesienią w ogródku cisza śpi,
powraca do domu nostalgia,
w kominku tylko skra się tli,
a w oknie stoi Natalia,
Jesienią, jesienią liście spadają,
jesienią, jesienia dziewczyny całują,
jesienią, jesienią idziemy przez park,
jesienią, jesienią nostalgiczny jest świat.
"Jesienny pociąg“
1.Stoi pociąg na peronie
- żółte liście ma w wagonie
i kasztany, i żołędzie
dokąd z nimi jechać będzie?
dokąd z nimi jechać będzie?
Ref. Przed siebie, przed siebie wprost!
Przez mokry deszczowy most!
Przed siebie, przed siebie w dal!
Na pierwszy jesienny bal!
2.Rusza pociąg sapiąc głośno.
Już w przedziałach grzyby rosną,
a na półce, wśród bagaży,
leży sobie bukiet z jarzyn.
Ref. Przed siebie, przed siebie….
3.Pędzi pociąg lasem, polem
pod ogromnym parasolem.
Wiezie rynny i kalosze,
i owoców pełne kosze.
Ref. Przed siebie, przed siebie….