"Pszczółki" - uczymy się
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc listopad 2025:
TEMAT: Nasza ojczyzna
- Rozwijanie zainteresowania krajem ojczystym – Polska.
- Zapoznanie z symbolami narodowymi (flaga, godło, hymn).
- Rozbudzanie szacunku do symboli narodowych.
- Kształtowanie postaw patriotycznych i społecznych.
- Kształcenie umiejętności mówienia z różną intonacją głosu.
- Ćwiczenie percepcji wzrokowej.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego poprzez dokonywanie analizy sylabowej.
- Rozwijanie radości działania w grupie i pokonywania trudności.
- Wzbogacanie wiedzy o początkach państwa polskiego.
- Zachęcanie do działań plastycznych w różnych formach.
- Kształtowanie wrażliwości i ekspresji muzycznej.
- Rozwijanie poczucia tożsamości narodowej.
- Nabywanie umiejętności w zakresie tworzenia zbiorów 3 elementowych oraz porównywania liczebności zbiorów.
TEMAT: Jesienne zwyczaje zwierząt i ptaków.
- Zapoznanie dzieci z przygotowaniem niedźwiedzi do zimy, wzbogacenie słownictwa dzieci.
- Rozwijanie zainteresowania przyrodą i życiem zwierząt zimą.
- Poszerzanie wiedzy przyrodniczej o przygotowaniach zwierząt do zimy.
- Kształtowanie spostrzegawczości oraz umiejętności wypowiadania się na podstawie ilustracji.
- Rozwijanie narządów mowy poprzez zabawy ortofoniczne.
- Rozwijanie pamięci dowolnej poprzez zapamiętywanie treści wiersza. Zapoznanie ze sposobem przygotowania jeża do zimy.
- Poznanie sposobu przygotowania się ptaków (kukułki, bociana, jaskółki) do zimy.
- Zapoznanie dzieci z tradycjami i zwyczajami związanymi z obchodami andrzejek.
- Rozwijanie zamiłowań kolorystycznych.
- Rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni plastycznej.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami i klejem.
- Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej dzieci.
- Kształtowanie poczucia rytmu i słuchu muzycznego.
- Doskonalenie umiejętności śpiewu indywidualnego i zespołowego.
- Rozwijanie ekspresji ruchowej i emocjonalnej.
- Wprowadzenie dzieci w świat zjawisk atmosferycznych poprzez muzykę i ruch.
- Kształtowanie umiejętności w zakresie rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych płaskich.
- Zapoznanie dzieci z kulą.
- Kształcenie umiejętności różnicowania, porównywania i nazywania położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Wprowadzenie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej.
- Tworzenie zbiorów 3- elementowych, porównywanie liczebności zbiorów (równo, mniej o 1, więcej o 1).
- Posługiwanie się liczebnikami głównymi w zakresie 3.
WIERSZ DO NAUKI pt. „Mały jeżyk” K. Dardzińskiej
Mały jeżykGdzieś w lesie, blisko strumyka
Mieszka mały jeżyk.
Ma jeża na grzbiecie i małe nóżki.
Gdy mały jeżyk idzie po lesie,
To jeżyk na plecach jeżyk.
Gdy mały jeżyk widzi wiewiórkę,
Wiewiórka patrzy na małego jeżyka.
Gdy mały jeżyk idzie po lesie,
Mały jeżyk jest mały jeżyk,
Mały jeżyk idzie,
Ale mały jeżyk nie jest.
PIOSENKA DO NAUKI „To jesieni znak” sł. J. Żarniewska
Kiedy już babie lato
wietrzyk goni nad rzeką
Kiedy czas ruszyć ptakom
w swoją podróż daleką
To jesieni jest znak
O tak!
Kiedy plucha na dworze
moczy trawy i drzewa
Kiedy lis siedzi w norze,
niedźwiedź w gawrze swej ziewa
To jesieni jest znak
O tak!
Kiedy mgła świat otula
i kolory gdzieś gubi
Kiedy chmura brzydula
Swą szarością się chlubi
To jesieni jest znak
O tak!
