Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Pszczółki" - uczymy się

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc październik 2025:

  • Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji (radość, smutek, złość, strach, zdziwienie).
  • Rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć w akceptowalny sposób (słowem, gestem, mimiką).
  • Uczenie się dostrzegania emocji u innych osób (empatia, reagowanie na cudze samopoczucie).
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami (np. poprzez zabawy ruchowe, muzyczne, relaksacyjne).
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy w grupie.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią (kolor liści, spadające liście, przygotowania zwierząt do zimy).
  • Rozwijanie zainteresowania światem przyrody poprzez spacery, obserwacje, zabawy terenowe.
  • Rozwijanie umiejętności odróżniania drzew iglastych i liściastych, poznawanie wybranych gatunków drzew.
  • Kształtowanie szacunku do przyrody – nieśmiecenie, dbanie o rośliny i zwierzęta.
  • Doskonalenie koordynacji ruchowej podczas zabaw z liśćmi, kasztanami, żołędziami.
  • Poznawanie charakterystycznych darów jesieni: owoce (jabłka, gruszki, śliwki), warzywa (marchew, dynia, ziemniak).
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania i segregowania według rodzaju, kształtu, koloru.
  • Kształtowanie postaw prozdrowotnych – poznanie wartości owoców i warzyw dla zdrowia.
  • Rozwijanie sprawności manualnej podczas wykonywania prac plastycznych inspirowanych darami jesieni.
  • Wzbogacanie słownictwa o nazwy owoców i warzyw oraz czynności związanych z ich zbieraniem i przetwarzaniem.

 

Wiersz do nauki

Zbiory z sadu i ogrodu Autor: J. Kucharczyk

Już owoce i warzywa

pięknie nam dojrzały,

więc w jesienny dzień słonecznych

plony pozbieramy.

W sadzie rosną słodkie gruszki,

na powidła śliwki,

żółte i czerwone jabłka

i smaczne malinki.

Piosenka do nauki

„Co czuje dziś” aut. Andrzej Rachwalski

  1. Gdy się cieszę- śmieje się

Słońce świeci, dobrze jest!

Skacze sobie tu i tam,

Radość wszystkim dzisiaj dam!

Ref.

Co czuję dziś?  Co czuję dziś?

Na twarzy uśmiech, a czasem łzy.

Każdy uczucie ważne jest,

Smutek, złość, radość też!

  1. Kiedy płacze to jest znak,

Że coś bóli lub kogoś mi brak.

A gdy później przyjdzie złość,

Wtedy muszę sobie siąść

Ref.

Co czuję dziś?  Co czuję dziś?

  1. Gdy się złoszczę, tup tup tup

Zostaw mnie i w tył krok zrób. 

Lecz gdy mija złości cień.

Znów powraca dobry dzień.