"Pszczółki" - uczymy się
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne i opiekuńcze na miesiąc grudzień 2025r.
- Pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych i wprowadzanie w świąteczny nastrój.
- Rozwijanie wiedzy o symbolice świątecznej i postaci Mikołaja.
- Poznawanie i kultywowanie tradycji związanych ze świętami.
- Udział w uroczystości grupowej
- Rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo–ruchowej,
- Ćwiczenie logicznego myślenia oraz umiejętności analizowania i porównywania elementów
- Rozwijanie umiejętności współpracy i dzielenia się z innymi oraz kształtowanie postaw sprzyjających życzliwości i wsparciu w grupie.
- Rozwijanie zmysłów
- Kształtowanie cierpliwości, koncentracji i dokładności podczas wykonywania pracy plastycznej
- Rozwijanie umiejętności muzyczno‑rytmicznych, koordynacji ruchowej i ekspresji poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach muzycznych, kształtowanie poczucia rytmu, płynności i estetyki ruchu oraz radości ze współpracy i kontaktu z muzyką.
- Kształtowanie umiejętności różnicowania, porównywania i nazywania przedmiotów.
- Zapoznanie z domowymi urządzeniami elektrycznymi i zrozumienie ich zastosowania
- Poznanie zasad bezpiecznego korzystania z prądu i urządzeń elektrycznych, rozpoznawanie zagrożeń i unikanie niebezpiecznych zachowań.
- Poznanie podstawowych informacji o prądzie elektrycznym, jego źródłach i sposobach wykorzystania
- Rozwijanie zainteresowań technicznych
Poszerzanie czynnego słownika dzieci - Rozwijanie odpowiedzialności i świadomości bezpieczeństwa własnego i innych
- Promowanie zdrowych nawyków cyfrowych i dbania o zdrowie wzroku oraz ogólne samopoczucie.
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Zapoznanie z twórczością Picassa
- Rozwijanie wyobraźni i fantazji podczas prac plastycznych
- Rozwijanie sprawności manualnej oraz kształtowanie wyobraźni
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej oraz umiejętności słuchowych Kształtowanie zdolności rozpoznawania dźwięków z otoczenia, poczucia rytmu, tempa i pamięci muzycznej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej, poczucia rytmu i uwagi słuchowej dzieci
- kształtowanie umiejętności reagowania na zmiany melodii oraz wyzwalanie radości ze wspólnego ruchu.
- Zapoznanie dzieci z polskimi zwyczajami bożonarodzeniowymi oraz ich znaczeniem.
- Budowanie poczucia przynależności do rodziny, lokalnej społeczności i kultury.
- Wspieranie umiejętności zgodnej współpracy przy wspólnych świątecznych działaniach.
- Kształtowanie postawy dzielenia się, empatii i wzajemnej pomocy.
- Uczenie przeżywania radości ze wspólnego przygotowywania wydarzeń.
- Umożliwienie dzieciom wyrażania emocji związanych z oczekiwaniem na święta.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji własnych oraz innych osób.
- Zachęcanie dzieci do zadawania pytań i odkrywania symboli i znaczeń Bożego Narodzenia.
- Wspieranie obserwowania zmian zachodzących zimą w przyrodzie
- Stwarzanie warunków do twórczej działalności plastycznej, muzycznej, ruchowej.
- Inspirowanie dzieci do kreatywnego przedstawiania tematyki świątecznej w różnych formach.
- Uwrażliwianie na piękno dekoracji świątecznych, muzyki i tradycji.
- Zachęcanie do dbania o estetykę wykonywanych prac i porządek wokół siebie.
- Poszerzanie słownictwa związanego z Bożym Narodzeniem poprzez opowiadania, wiersze i rozmowy.
- Wspieranie umiejętności wypowiadania się na temat własnych przeżyć i rodzinnych zwyczajów
- Budowanie atmosfery wspólnoty podczas przygotowań i uroczystości przedszkolnych.
- Wspólne przeżywanie radosnych chwil, takich jak ubieranie choinki, śpiewanie kolęd.
- Zachęcanie dzieci do samodzielnego i odpowiedzialnego wykonywania powierzonych zadań (np. przygotowanie ozdób, pomoc w dekorowaniu sali).
- Doskonalenie koncentracji uwagi podczas zajęć tematycznych.
- Podkreślanie znaczenia dobroci, wdzięczności, wzajemnego szacunku i dzielenia się.
- Uświadamianie dzieciom, że święta to nie tylko prezenty, ale przede wszystkim bycie razem i okazywanie miłości.
