Grupa II Sz "Stokrotki" - uczymy się
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ NA MIESIĄC MARZEC 2024
- Poszerzanie wiadomości nt. prac wykonywanych w ogrodzie wiosną
oraz narzędzi do nich używanych. - Doskonalenie poprawności wymowy oraz zdolności porozumiewania się.
- Pogłębianie zainteresowania otaczającym nas światem przyrody w okresie wiosny.
- Zwrócenie uwagi na bogactwo kolorów wiosennych kwiatów.
- Kształtowanie poprawności wymowy oraz wdrażanie do stosowania poprawnych form gramatycznych.
- Kształtowanie postawy proekologicznej – wdrażanie do ochrony przyrody i wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze.
- Pogłębianie zainteresowania światem przyrody poprzez obcowanie z książkami i czasopismami o tematyce ekologicznej.
- Poszerzanie wiadomości i rozbudzanie zainteresowania swoim rodzinnym miastem.
- Kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej.
- Porównywanie tempa wykonywanej czynności: prędko, prędzej, najprędzej, wolno, wolniej, najwolniej.
- Klasyfikowanie elementów wg cech jakościowych (wielkość, barwa)
- Doskonalenie umiejętności tworzenia i porównywania liczebności zbiorów oraz klasyfikowania ich elementów.
- Doskonalenie umiejętności liczenia elementów zbioru w zakresie 6.
- Odwzorowywanie zbiorów za pomocą liczmanów i znaków graficznych
- Pogłębianie zdolności manualnych i kompozycyjnych
- Zdobywanie nowych doświadczeń plastycznych.
- Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach społecznych.
- Rozwijanie umiejętności kompozycyjnych i dekoracyjnych.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworów muzycznych i odzwierciedlania i melodii przy użyciu instrumentów perkusyjnych.
- Rozwijanie poczucia rytmu.
- Rozwijanie inwencji twórczej poprzez wykorzystanie instrumentów perkusyjnych i materiału przyrodniczego.
- Kształtowanie muzykalności poprzez słuchanie i śpiewanie piosenek oraz płynności ruchów przy muzyce.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworów muzycznych i odzwierciedlania i melodii przy użyciu instrumentów perkusyjnych.
Piosenki
Piosenki do nauki
Wiosna w ogródku"
sł. K. Marzec, W. Chotomska, muz. Fasolki
Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo że wtedy grządek nikt nie kopie
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała
Kiedy pracowały ona planowała
Tu i tam zieleń dam Szaro-bure zniknie
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa
Kwiaty będą kwitnąć ptaki będą śpiewać
Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą
Grabie i łopaty męczą się i pocą
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają
Tu i tam zieleń dam Szaro bure zniknie
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa
Kwiaty będą kwitnąć ptaki będą śpiewać
„Jestem Polakiem” sł. J. Tomańska, muz. M. Totoszko
REF. Jesteśmy Polką i Polakiem
Dziewczynką fajną i chłopakiem
Kochamy Polskę z całych sił
Chcemy byś również kochał ją i ty
I ty
Ciuchcia na dworcu czeka
Dziś wszystkie dzieci pojadą nią by poznać kraj
Ciuchcia pomknie daleko
I przygód wiele na pewno w drodze spotka nas
Ref.
Pierwsze jest Zakopane
Miejsce wspaniała
Gdzie góry i górale są
Kraków to miasto stare
W nim piękny Wawel
Obok Wawelu mieszkał smok
Ref.
Teraz to już Warszawa
To ważna sprawa
Bo tu stolica Polski jest
Wisła, Pałac Kultury, Królewski Zamek
I wiele innych, pięknych miejsc
Ref.
Toruń z daleka pachnie
Bo słodki zapach pierników kusi mocno nas
Podróż skończymy w Gdańsku
Stąd szarym morzem można wyruszyć dalej w świat
Ref. /2x
Wiersz
Wiersz do nauki
Co to jest przyroda?
Danuta Gellner
Co to jest przyroda?
- To drzewa i kwiaty,
liście i woda.
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
- Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany,
grające świerszcze ...
- Powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
- Kochaj przyrodę!
Szanuj przyrodę!
Omijaj w lesie
Sadzonki młode!
- Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
będzie wesoło!
Będzie zielono!