Założenia pracy dydaktyczno -wychowawczej i opiekuńczej dla grupy II „Stokrotki” w miesiącu wrzesień 2025r.
- Rozumienie i przestrzeganie zasad dotyczących zgodnego współżycia w grupie
- kształtowanie umiejętności u dzieci w zakresie bezpieczeństwa w czasie pobytu w przedszkolu i po za nim
- Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki oraz o zachowanie porządku w otoczeniu
- Poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola (sala, ogród)
- Wdrażanie do sprzątania zabawek po skończonej zabawie. Dbanie o wspólne sprzęty i zabawki
- Przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z zabawek ogrodowych.
- Rozumienie, że inni mają takie samo prawo do uczestnictwa w zabawach i korzystania z zabawek
- Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- Wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- Wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
- Kształtowanie pożądanych zachowań, respektowanie norm społecznych - wypracowanie kontraktu grupy
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie i przestrzeganie ustalonych zasad regulujących współżycie w grupie
- Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
- Wdrażanie do samodzielnego tworzenia prac plastycznych za pomocą różnorodnych technik
- Kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów
- Wdrażanie do uważnego słuchania
PIOSENKA DO NAUKI W TYM MIESIĄCU:
"Przedszkole drugi dom" (sł. i muz. K. Bożek- Gowik)
I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.
Ref.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest.
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref: Ja chodzę ...
WIERSZ DO NAUKI:
"Światła na skrzyżowaniu" W. Faber
Niech każdy stanie
przed skrzyżowaniem.
Palą się świata...
Popatrzmy na nie!
Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.
przed skrzyżowaniem.
Palą się świata...
Popatrzmy na nie!
Światło zielone,
jak młode listki,
na drugą stronę
zaprasza wszystkich.
Światło czerwone,
jak mak, jak ogień -
jak mak, jak ogień -
wszystkim przechodniom
zamyka drogę.
zamyka drogę.