Grupa IV SP - "Koniczynki"- uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na czerwiec 2025:
Poszerzanie wiadomości na temat zmysłów (wzrok, słuch, węch, smak, dotyk). Wspomaganie rozwoju mowy – kształcenie umiejętności wypowiedzi, tworzenie zdań z podanym wyrazem. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz wypowiadania się na forum grupy. Kształtowanie umiejętności kreślenia wybranych liter.
Kształtowanie logicznego myślenia i umiejętności sekwencjonowania. Budowanie poczucia estetyki i dbałości o szczegóły. Rozwijanie zainteresowań plastycznych. Tworzenie prac plastycznych inspirowanych zmysłami.
Doskonalenie umiejętności słuchania, śpiewania oraz rozpoznawania elementów muzycznych, takich jak tempo, rytm. Kształtowanie poczucia rytmu i pamięci muzycznej. Zachęcanie do podejmowania różnego rodzaju działań muzycznych.
Klasyfikowanie zbiorów według określonej cechy, porządkowanie ich w kolejności wzrastającej liczby elementów. Łączenie matematyki z zabawą poprzez działania na figurach geometrycznych. Doskonalenie umiejętności porównywania zbiorów. Utrwalenie cyfr 0-10 i jej graficznym zapisem. Wdrażanie do kodowania poprzez zabawy matematyczne.
Utrwalenie charakterystycznych cech lata. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zmian zachodzących w okresie letnim. Kształtowanie procesów myślowych analizy i syntezy wyrazów oraz logicznego myślenia. Nabywanie umiejętności skupienia uwagi na przekazie literackim.
Rozwijanie umiejętności plastycznych poprzez wykorzystanie różnorodnych technik. Budowanie poczucia estetyki i dbałości o szczegóły. Rozwijanie zainteresowań plastycznych. Kształtowanie wyobraźni i poczucia estetyki.
Doskonalenie umiejętności słuchania, śpiewania. Rozpoznawanie elementów muzycznych, takich jak tempo, rytm. Kształtowanie poczucia rytmu i pamięci muzycznej. Zachęcanie do podejmowania różnego rodzaju działań muzycznych. Rozpoznawanie znanych melodii. Rozwijanie umiejętności wokalnych.
Dokonywanie działań matematycznych. Doskonalenie umiejętności liczenia porównując i działając na zbiorach.
Poszerzanie wiedzy na temat bezpieczeństwa podczas wakacji. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zabawach badawczych, przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków. Kształtowanie procesów myślowych analizy i syntezy wyrazów oraz logicznego mylenia.
Doskonalenie sprawności manualnych. Rozwijanie kreatywności i umiejętności plastycznych dzieci poprzez rysowanie scen przedstawiających „bezpiecznie podczas wakacji”. Nabywanie umiejętności wykonywania prac plastycznych o większej skali trudności.
Zachęcanie do podejmowania różnego rodzaju działań muzycznych. Rozwijanie poczucia rytmu u dzieci. Doskonalenie umiejętności improwizowania i odtwarzania form tanecznych, rytmicznych i muzycznych.
Poszerzanie wiedzy na temat czasu. Wzbudzanie zainteresowania matematyką poprzez manipulowanie na zbiorze przedmiotów.
.
Wiersz do nauki:
„Różne smaki” Bożeny Koronkiewicz
Piosenki do nauki:
„Wakacje” (słowa: Bożena Koronkiewicz, muzyka: Jarosław Woźniewski)