Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa IV SP - "Koniczynki"- uczymy się

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na maj 2025:

Poszerzanie wiadomości dzieci na temat miasta, w którym mieszkają oraz kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów.

Utrwalanie znajomości wyglądu polskich symboli narodowych (flaga, godło).

Zapoznanie z najpopularniejszymi legendami dotyczącymi państwa polskiego.

Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.

Uwrażliwianie na piękno miasta, w którym mieszkają dzieci oraz na piękno ojczyzny.

Kształcenie umiejętności umieszczania na mapie Polski ważnych miejsc (główne miasta, rzeki, Morze Bałtyckie, góry, charakterystyczne regiony).

Konstruowanie wypowiedzi krótszych i dłuższych na temat otaczającej rzeczywistości

 z uwzględnieniem poprawności fleksyjnej i gramatycznej.

Kształcenie słuchu fonematycznego oraz umiejętności dokonywania różnych form analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.

Kształcenie umiejętności słowotwórczych

Rozwijanie wyobraźni i twórczej postawy dzieci.

Kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem dłuższych tekstów literackich i wyszukiwania w nich konkretnych informacji.

Zachęcanie do wykonywania eksperymentów graficznych, podejmowania prób kreślenia wzorów literopodobnych oraz liter.

Kształcenie umiejętności odczytywania sylab i prostych słów.

Zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań plastycznych

Stwarzanie możliwości wykorzystywania różnorodnego materiału oraz technik do wykonywania prac plastycznych

Zachęcanie dzieci do eksperymentowania i do wykazywania się własną inwencją twórczą w trakcie działań

Kształtowanie umiejętności określania czasu trwania różnych czynności przez obserwowanie zegara.

Utrwalanie nazw tygodnia, rozwijanie umiejętności poprawnego ich stosowania.

Zachęcanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach umuzykalniających, do podejmowania prób śpiewania piosenek z repertuaru dziecięcego

Uwrażliwianie na polską muzykę klasyczną, ludową, patriotyczną

Kształcenie poczucia tożsamości narodowej.

Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody na przykładzie najbliższego otoczenia – łąki w powiązaniu z porą roku wiosną.

Zachęcanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych. Poszerzanie informacji na temat świata owadów, zwierząt oraz roślin zamieszkujących łąkę.

Zapoznanie z zagrożeniami płynącymi ze świata roślin, zwierząt i owadów. Sposoby unikania ich, w tym zasady ograniczonego zaufania wobec owadów i zwierząt zamieszkujących łąkę.

Kształtowanie umiejętności porządkowania układów zbiorów w zakresie 10 według ich liczebności wzrastającej i malejącej oraz umiejętności dodawania i odejmowania elementów zbioru.

Doskonalenie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce oraz swobodnego improwizowania do utworów muzycznych o różnym tempie, dynamice i charakterze.

Pogłębianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez wypowiadanie się na temat swoich rodziców.

Zachęcanie do dłuższych, złożonych wypowiedzi na temat swoich rodziców, określanie charakterystycznych cech ich wyglądu, upodobań i wykonywanych czynności domowych a także zawodowych.

Wiersz do nauki: 

H. Bechlerowa ,,Bajka dla mamy''

Piosenki do nauki:

,,Spacer po majowej łące’’ sł. B. Koronkiewicz, muz. J. Woźniewski

„Jestem Polakiem” sł. i muz. J. Tomańska, M. Totoszko