Grupa IV SP - "Koniczynki"- uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na październik 2024:
Uświadomienie dzieciom znaczenia słów: mój kraj, moja Ojczyzna. Budzenie szacunku i przywiązania do symboli narodowych, przypomnienie barw flagi i godła państwowego. Poszerzanie słownika czynnego- tworzenie pojęć związanych ze słowem Polska, bohaterstwo.
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter.
Kształcenie umiejętności kreślenia wybranych liter.
Wyrabianie umiejętności odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter.
Kształtowanie umiejętności ustalania wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 7 i więcej, na materiale konkretnym.
Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5 w aspekcie kardynalnym i porządkowym
Rozwijanie zdolności plastycznych poprzez wykorzystanie różnorodnych technik
Doskonalenie pamięci słuchowej oraz rozwijanie umiejętności odtwarzania prostych form tanecznych.
Zachęcanie do podejmowania różnego rodzaju działań muzycznych.
Poszerzanie wiadomości dzieci na temat istoty zjawisk atmosferycznych obecnych jesienią.
Zachęcanie dzieci do dokonywania obserwacji i wyciągania wniosków.
Rozwijanie zasobu słownictwa dzieci.
Ćwiczenia pamięci poprzez zachęcanie do opanowania krótkich utworów literackich.
Zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zabawach badawczych, przeprowadzania eksperymentów i wyciągania wniosków.
Zachęcanie dzieci do poznawania nowych technik plastycznych. Rozwijanie postawy twórczej dzieci i umiejętności współpracy w grupie.
Kształtowanie umiejętności określania wielkości przedmiotów i porównywania ich poprzez używanie przeciwieństw i stopniowania przymiotników.
Zachęcanie do wykorzystywania instrumentów muzycznych (tradycyjnych i niekonwencjonalnych) w celu tworzenia własnych improwizacji muzycznych. Wdrażanie do słuchania muzyki klasycznej i określania jej charakteru.
Poszerzanie wiadomości dzieci ze sposobami przygotowań do zimy ptaków i zwierząt.
Rozwijanie zainteresowań światem przyrody.
Zachęcanie do obserwowania środowisk przyrodniczych. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zmian zachodzących w świecie zwierząt i ptaków w okresie późnej jesieni. Rozwijanie umiejętności stosowania poprawnych form gramatycznych.
Rozwijanie postawy twórczej dzieci. Rozwijanie wyobraźni i kreatywności.