Grupa IV SP - "Koniczynki"- uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na maj 2025:
Poszerzanie wiadomości dzieci na temat miasta, w którym mieszkają oraz kraju ojczystego, jego historii, tradycji i obyczajów.
Utrwalanie znajomości wyglądu polskich symboli narodowych (flaga, godło).
Zapoznanie z najpopularniejszymi legendami dotyczącymi państwa polskiego.
Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej.
Uwrażliwianie na piękno miasta, w którym mieszkają dzieci oraz na piękno ojczyzny.
Kształcenie umiejętności umieszczania na mapie Polski ważnych miejsc (główne miasta, rzeki, Morze Bałtyckie, góry, charakterystyczne regiony).
Konstruowanie wypowiedzi krótszych i dłuższych na temat otaczającej rzeczywistości
z uwzględnieniem poprawności fleksyjnej i gramatycznej.
Kształcenie słuchu fonematycznego oraz umiejętności dokonywania różnych form analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej.
Kształcenie umiejętności słowotwórczych
Rozwijanie wyobraźni i twórczej postawy dzieci.
Kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem dłuższych tekstów literackich i wyszukiwania w nich konkretnych informacji.
Zachęcanie do wykonywania eksperymentów graficznych, podejmowania prób kreślenia wzorów literopodobnych oraz liter.
Kształcenie umiejętności odczytywania sylab i prostych słów.
Zachęcanie do podejmowania różnorodnych działań plastycznych
Stwarzanie możliwości wykorzystywania różnorodnego materiału oraz technik do wykonywania prac plastycznych
Zachęcanie dzieci do eksperymentowania i do wykazywania się własną inwencją twórczą w trakcie działań
Kształtowanie umiejętności określania czasu trwania różnych czynności przez obserwowanie zegara.
Utrwalanie nazw tygodnia, rozwijanie umiejętności poprawnego ich stosowania.
Zachęcanie dzieci do aktywnego uczestnictwa w zajęciach umuzykalniających, do podejmowania prób śpiewania piosenek z repertuaru dziecięcego
Uwrażliwianie na polską muzykę klasyczną, ludową, patriotyczną
Kształcenie poczucia tożsamości narodowej.
Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody na przykładzie najbliższego otoczenia – łąki w powiązaniu z porą roku wiosną.
Zachęcanie do prowadzenia obserwacji przyrodniczych. Poszerzanie informacji na temat świata owadów, zwierząt oraz roślin zamieszkujących łąkę.
Zapoznanie z zagrożeniami płynącymi ze świata roślin, zwierząt i owadów. Sposoby unikania ich, w tym zasady ograniczonego zaufania wobec owadów i zwierząt zamieszkujących łąkę.
Kształtowanie umiejętności porządkowania układów zbiorów w zakresie 10 według ich liczebności wzrastającej i malejącej oraz umiejętności dodawania i odejmowania elementów zbioru.
Doskonalenie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce oraz swobodnego improwizowania do utworów muzycznych o różnym tempie, dynamice i charakterze.
Pogłębianie więzi emocjonalnej z rodziną poprzez wypowiadanie się na temat swoich rodziców.
Zachęcanie do dłuższych, złożonych wypowiedzi na temat swoich rodziców, określanie charakterystycznych cech ich wyglądu, upodobań i wykonywanych czynności domowych a także zawodowych.
Wiersz do nauki:
H. Bechlerowa ,,Bajka dla mamy''
Piosenki do nauki:
,,Spacer po majowej łące’’ sł. B. Koronkiewicz, muz. J. Woźniewski
„Jestem Polakiem” sł. i muz. J. Tomańska, M. Totoszko