Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa IV SP - "Koniczynki"- uczymy się

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na styczeń 2025:

- Utrwalenie wiadomości dotyczących tradycji związanych z obchodami Sylwestra oraz Nowego Roku.

- Wyrabianie umiejętności wypowiadania się na określony temat.

- Kształtowanie postawy otwartości w składaniu życzeń, tworzeniu postanowień.

- Nazywanie miesięcy i kalendarzy: ścienny, kieszonkowy, terminarz, elektroniczny.

- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami prostymi, poprawnymi pod względem gramatycznym i fleksyjnym, tworzenie zdań złożonych.

- Kształtowanie gotowości szkolnej dzieci

- Rozwijanie postawy twórczej, fantazji i kreatywności plastycznej.

- Usprawnianie pracy dłoni i palców, wzmacnianie mięśni dłoni.

- Rozbudzanie aktywności muzycznej poprzez śpiew, słuchanie utworów, zabawy muzyczne i inne formy aktywności muzycznej.

- Odtwarzanie prostych układów tanecznych

- Poszerzanie wiadomości dzieci na temat aktualnej pory roku – zimy.

- Kształcenie umiejętności określania pogody i nazywania zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dl zimy.

- Zachęcanie do obserwowania zmian w przyrodzie i w otoczeniu. Uwrażliwienie na konieczność dobierania stroju odpowiednio do panującej pogody.

- Zachęcanie do zabaw metodą badawczą i eksperymentu.

- Wspomaganie rozwoju mowy – kształcenie umiejętności wypowiedzi, tworzenie zdań z podanym wyrazem, tworzenie liczby mnogiej rzeczowników.

- Kształcenie spostrzegawczości oraz analizy wzrokowo – słuchowej.

- Zachęcanie do podejmowania różnorakich działań plastycznych oraz do wykorzystywania własnej inwencji twórczej w podejmowanych działaniach.

- Kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej zdań i wyrazów.

- Doskonalenie umiejętności dokonywania operacji dodawania działań na zbiorach, przeliczanie elementów, klasyfikowanie według wzrastającej liczby elementów w zakresie 8 i więcej.

- Doskonalenie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce oraz łączenie śpiewu z grą na instrumentach. Kształcenie koordynacji słuchowo-ruchowej.

- Budzenie  poczucia przynależności do rodziny oraz przywiązania i szacunku wobec dziadków i innych osób starszych. Uświadomienie roli i znaczenia starszych osób w rodzinie, uwrażliwienie na ich potrzeby, zwrócenie uwagi na właściwe odnoszenie się do nich. Zapoznanie z pojęciem „drzewo genealogiczne”. Zachęcanie do sprawienia niespodzianek bliskim osobom.

- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem oraz wypowiadania się na forum grupy. Umożliwienie dzieciom rozwijania postawy twórczej poprzez udział w zabawach dramowych i występach przed publicznością.

- Rozwijanie postawy twórczej, fantazji i kreatywności plastycznej.

- Wzbogacanie wiadomości dzieci na temat brył geometrycznych.

Wiersz do nauki:

Jadwiga Koczanowska ,,Dziadek''

 

Dziadek ma takie dobre oczy
i uśmiech ciepły jak słoneczko
wszystko potrafi, wszystko umie
więc Dziadka kocha każde dziecko.

Dziadek zna wszystkie drzewa w parku
i tak ciekawie opowiada,
o dinozaurach, o kosmosie
o samochodach i owadach.

Z Dziadkiem wędrować, dziadka słuchać
to dla każdego wnuka szczęście
dlatego Cię prosimy Dziadku
bądź z nami częściej, dłużej, więcej.

Piosenki do nauki:

Jolanta Kucharczyk ,,Zima''

1. Taka cisza dookoła,
tak się zmienił park i sad.
Nocą przyszła do nas zima,
zasypała śniegiem świat.


Ref.: Pada śnieg, pada śnieg, pada
biały śnieg.
Pada śnieg, pada śnieg, biały śnieg.


2. Patrz, śnieżynki tańczą walca
i wirują z wiatrem w takt.
Wznoszą się wysoko w górę,
niech ten taniec długo trwa.


Ref.: Pada śnieg…


3. Jest tak pięknie, tak jak w bajce,
jakby ktoś odmienił świat.
Jakby czarodziejską różdżką
zmienił wszystko wokół nas.

sł. i muz. K. Gowik ,,Kraina babci i dziadka''

1. Mama w pracy, tata w pracy, mało widzą nas.
Ale za to babcia z dziadkiem zawsze mają czas.
Mama w biegu, tata w biegu, śpieszą się co dnia.
Ale za to babcia z dziadkiem mają niezły plan!
Drzwi krainy czarodziejskiej otwierają nam!

Refren:
A tam lody kolorowe i zabawki odlotowe,
Karuzela i spacer z psem,
Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!
A tam kotki jak kłębuszki, a tam bitwa na poduszki.
Potem pizza, a może dżem?
Wszystko wyczarował dziadek z babcią, ja to wiem!

2. Mama stara się jak może, by być bliżej nas,
Ale ciągle goni, goni ją ten wstrętny czas!
Tata stara się jak może, aby z nami być,
Ale trudno jest na co dzień tak spokojnie żyć.
Babcia z dziadkiem zapraszają, by się u nich skryć!