Grupa II SP -"Rumianki" - uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na styczeń
1.Poszerzanie wiadomości dzieci na temat zimy.
2.Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.
3.Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich: opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne, przymrozek, lód.
4.Wyrabianie opiekuńczej postawy w stosunku do zwierząt.
5.Zachęcanie dzieci do eksperymentowania, zabaw badawczych, prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków.
6.Rozwijanie umiejętności tworzenia wypowiedzi na określony temat.
7.Rozwijanie kreatywności oraz zdolności logicznego myślenia poprzez szukanie skojarzeń, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie i tworzenie zagadek słownych, tematycznych i obrazkowych na dany temat
8.Rozwijanie postawy twórczej dzieci.
9.Kształcenie umiejętności dokonywania analizy słuchowej i wzrokowej tekstu, zdania, wyrazu.
10.Kształcenie gotowości do nauki czytania i pisania.
11.Rozwijanie cyfrowych umiejętności dzieci.
12.Doskonalenie umiejętności tworzenia prac plastycznych na dany temat.
13.Zachęcanie do podejmowania działań plastycznych z wykorzystaniem różnorodnego materiału.
14.Zapoznanie z przestrzennymi figurami geometrycznymi.
15.Kształcenie umiejętności układania kompozycji z figur przestrzennych i płaskich, rozpoznawania i nazywania ich
16.Kształcenie wokalnych umiejętności dzieci.
17.Rozwijanie poczucia rytmu i płynności ruchów przy muzyce.
18.Łączenie umiejętności śpiewu z grą na instrumencie perkusyjnym.
19.Budzenie poczucia przynależności do rodziny oraz przywiązania i szacunku wobec dziadków i innych osób starszych.
20.Uświadamianie roli i znaczenia starszych osób w rodzinie, otoczeniu, zwracanie uwagi na ich potrzeby, konieczność okazywania szacunku oraz właściwe odnoszenie się do nich
21.Zachęcanie dzieci do pomocy osobom starszym.
22.Zapoznanie z zabawami dziecięcymi z dawnych lat.
23.Zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom oraz do odczuwania radości z obdarowywania ich upominkami.
24.Umożliwianie dzieciom zdobywania doświadczeń i przełamywania nieśmiałości w występach przed publicznością.
25.Kształcenie umiejętności klasyfikowania zbiorów według malejącej liczby elementów oraz przeliczania elementów liczebnikami porządkowymi.
26.Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania elementów w zakresie 8.
27.Wyrabianie słuchu muzycznego i akustycznego.
28.Zachęcanie do zabaw i aktywności ruchowej oraz tanecznej przy muzyce.
29.Zapoznanie z gamą C- dur.
30.Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci.
31.Wdrażanie do dbania o zdrowie, higienę oraz kulturę osobistą.
32.Kształtowanie i utrwalanie u dzieci norm i zwrotów grzecznościowych.
33.Wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
34.Wyrabianie nawyku przebywania na powietrzu.
Wiersz do nauki w styczniu
„Zima” (aut. E. Stadmuller)
Przyszła nocą na paluszkach
zima cichobiała.
Każdą chatkę w śnieżną szatkę
prześlicznie ubrała.
Każde drzewo otuliła
mięciutkim kożuszkiem.
Miękkim puchem wyścieliła
każdą leśną dróżkę.
Nasadziła białe czapy
na wszyściutkie płoty.
Uff – sapnęła – ile ja mam
jeszcze do roboty!
Piosenki do nauki w styczniu
„List do zimy” (sł. i muz. K. Gowik)
1. Znowu dzisiaj spadł biały śnieg, całkiem biały puch.
Zawirował i powóz zimy szybko wprawił w ruch.
A my tego białego śniegu mamy już dość!
Więc piszemy list do zimy, by zrobiła coś!
Ref.: Szanowna zimo, to nasze prośby:
by śnieg niebieski był i miał czekolady smak,
i by go można zjadać jak lody,
i by tych lodów nigdy nam nie było brak!
A kiedy pada z nieba tak lekki i puchaty,
to żeby miał smak cukrowej waty!
2.Przeczytała list zima i odpisała tak:
Drogie dzieci, śnieg się nie zmieni, bo by było brak
sanek, łyżew, bałwanków białych, śnieżek i nart.
Więc biegnijcie witać zimę, do zabawy start!
Ref.: Szanowna zimo…
3.Pobawimy się w śniegu, choć biały kolor ma,
w domu mama tak na rozgrzewkę czekoladę da!
I wspomnimy troszeczkę tylko niebieski śnieg,
śnieżne płatki z waty słodkiej chciałoby się mieć…
Ref.: Szanowna zimo…
„Całusy dla babci i dziadka”
1.Za oknami zima hula, ale babcia nas przytula.
Gdy nadchodzą mroźne noce, sercem grzeje nas jak kocem.
Dziadek zawsze czas ma dla nas, bierze wnuki na kolana
Czasem Ciebie, czasem mnie, jak to miło wiedzieć, że…
Ref. Wiosną, latem i jesienią
Babcia z dziadkiem się nie zmienią
Wiosną, latem i jesienią
Babcia z dziadkiem się nie zmienią.
2. Śnieg za oknem ciągle sypie, za pół roku przyjdzie lipiec.
Ale u nas wciąż jest lato, babciu, dziadku dzięki za to.
Z Wami zawsze jest słonecznie, ciepło, miło i bezpiecznie.
Więc całusy dziś Wam śle, każdy wnuczek, bo już wie.
Ref. Wiosną , latem i jesienią …