Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Grupa II SP -"Rumianki" - uczymy się

Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na kwiecień

1.Poszerzanie wiadomości dzieci na temat kolejnej pory roku – wiosny.
2.Kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk występujących w przyrodzie, wiązania ich z określoną porą roku i formułowania wniosków.
3.Kształtowanie postaw proekologicznych i budzenie szacunku do przyrody.
4.Poznanie procesu uprawy, wzrostu i pielęgnacji warzyw, kwiatów, ziół.
5.Stwarzanie warunków do podejmowania obserwacji przyrodniczych.
6.Dostarczanie informacji o środowisku przyrodniczym, o ptakach powracających wiosną do Polski oraz o pierwszych kwiatach.
7.Zachęcanie do podejmowania działań praktycznych związanych z uprawą roślin.
8.Poznawanie dziedzictwa cywilizacyjnego Polski i Europy.
9.Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wyjść, zajęć kierowanych.
10.Kształcenie spostrzegawczości.
11.Doskonalenie umiejętności analizy słuchowej tekstu, zdania i wyrazu.
12.Zachęcanie do podejmowania aktywności słownej, parateatralnej oraz współpracy w grupie.
13.Kształcenie gotowości szkolnej dzieci.
14.Doskonalenie umiejętności związanych z tworzeniem prac plastyczno – technicznych na określony temat.
15.Kształcenie umiejętności dokonywania czynności manipulacyjnych przy rozważaniu, ważeniu oraz umiejętności porównywania ciężaru przedmiotów.
16.Wdrażanie do słuchania różnego rodzaju muzyki, w tym również muzyki klasycznej.
17.Wyrabianie słuchu muzycznego. 
18.Poszerzanie wiadomości dzieci na temat wsi, cech charakterystycznych krajobrazu wiejskiego.
19.Utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt hodowlanych (dorosłych i młodych) oraz miejsc zamieszkiwanych przez nie (budynków gospodarczych).
20.Uświadomienie dzieciom znaczenia zwierząt hodowlanych w życiu człowieka i możliwości wykorzystywania produktów pochodzenia zwierzęcego.
21.Kształcenie poszanowania dla polskich tradycji.
22.Doskonalenie umiejętności wypowiedzi na określony temat.
23.Rozwijanie wyobraźni, spostrzegawczości i twórczej postawy dzieci.
24.Kształcenie gotowości do nauki czytania.
25.Rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu za pomocą przymiotników.
26.Rozwijanie umiejętności tworzenia prac plastycznych w różnych technikach.
27.Kształcenie zdolności odzwierciedlania postrzeganych elementów otaczającej rzeczywistości w formie plastycznej.
28.Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania ilości elementów, porównywania liczebności zbiorów, porządkowania ich według wzrastającej ilości elementów.
29.Kształcenie zdolności rozpoznawania liczb.
30.Kształcenie umiejętności opanowania pamięciowego utworu muzycznego.
31.Zachęcanie do wspólnego śpiewania i muzykowania z wykorzystaniem instrumentów.
32.Kształtowanie świadomości i nawyków ekologicznych.
33.Rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie.
34.Uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania.
35. Kształcenie umiejętności kojarzenia.
36.Zachęcanie do brania udziału w zabawach dramowych, pantomimicznych.
37.Kształcenie umiejętności tworzenia prostych wyrazów ze znanych liter.
38.Zachęcanie do wykorzystywania niekonwencjonalnego tworzywa w celu tworzenia pracy plastyczno- technicznej.
39.Kształcenie umiejętności określania ogólnego czasu trwania czynności (długo – krótko). 40.Rozwijanie zdolności porównywania i klasyfikowania.
41.Zachęcanie do słuchania piosenek i odtwarzania ich tekstu i melodii poprzez śpiew indywidualny i grupowy.
42.Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci.
43.Wdrażanie do samoobsługi.
44.Stymulowanie i doskonalenie sprawności psychomotorycznej.
45.Wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
46.Wyrabianie nawyku przebywania na powietrzu.

Wiersz do nauki w kwietniu

„O co drzewo prosi dzieci?”
(B. Szelągowska)

Witajcie, drogie dzieci!
Witajcie, przyjaciele!
Chcę o coś was poprosić,
nie zajmę czasu wiele.
Zapraszam was do parku.
Was – razem z rodzicami.
Ale zapamiętajcie:
„Chodzimy alejkami”.
Bo w parku pełno kwiatów,
od wiosny do jesieni.
Nie wolno zrywać ich;
niech kwitną wśród zieleni.
Nie łamcie mi, gałązek
bo to mnie bardzo boli.
I liści nie zrywajcie,
i nie zdzierajcie kory.
Żegnajcie, drogie dzieci!
Żegnajcie przyjaciele!
I zawsze pamiętajcie:
Szanować trzeba zieleń!

Piosenki do nauki w kwietniu

„Pobudka z ogródka”
(sł. D. Gellner, muz. A. Skorupka)
1. Wiosna rano z łóżka wstała
„Halo kwiatki” zawołała
Czemu jeszcze w ziemi tkwicie
Może wreszcie się zbudzicie.
Ref. Pobudka, pobudka
Czas wracać do ogródka
Pobudka, pobudka
Na grządki wracać czas.
Pobudka, pobudka
Czas wracać do ogródka
Pobudka, pobudka
Powtarzam jeszcze raz!
2. Jak się żaden z was nie ruszy
powyciągam was za uszy
Łapcie buty, łapcie kapcie
Nie ziewajcie i nie chrapcie.
Ref. Pobudka, pobudka…
3. Wystawiły kwiatki nosy
Jeden goły, drugi bosy
W nowe płatki się ubrały
Razem z wiosną zaśpiewały.
Ref. Pobudka, pobudka…

„Na wiejskim podwórku”
(sł. i muz. J. Kucharczyk)
1. Na podwórku już o świcie
zamieszanie, rwetes, krzyki
Pokłóciły się koguty
Kaczki, gęsi i indyki.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa
Gę, gę, gę, gę
Gul, gul, gul, gul
Kukuryku
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku
O co tyle krzyku?
2. Krowa muczy, świnki kwiczą
Piesek szczeka „hau, hau, hau, hau”
Owce meczą, kozy beczą
W stajni koń rży ”iha ha ha”
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa…