Grupa II SP -"Rumianki" - uczymy się
Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze i opiekuńcze na kwiecień
1.Poszerzanie wiadomości dzieci na temat wsi, cech charakterystycznych krajobrazu wiejskiego.
2. Utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt hodowlanych (dorosłych i młodych) oraz miejsc przez nie zamieszkiwanych (budynków gospodarczych).
3. Uświadomienie dzieciom znaczenia zwierząt hodowlanych w życiu człowieka i możliwości wykorzystywania produktów pochodzenia zwierzęcego.
4. Kształcenie poszanowania dla polskich tradycji.
5. Doskonalenie umiejętności wypowiedzi na określony temat.
6. Rozwijanie wyobraźni, spostrzegawczości i twórczej postawy dzieci.
7. Rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu za pomocą przymiotników.
8. Rozwijanie uwagi słuchowej.
9. Doskonalenie procesów analizy i syntezy słuchowej.
10. Rozwijanie umiejętności tworzenia prac plastycznych różnymi technikami.
11. Kształcenie zdolności odzwierciedlania postrzeganych elementów otaczającej rzeczywistości w formie plastycznej.
12. Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania ilości elementów porównywania liczebności zbiorów porządkowania ich według wzrastającej ilości elementów.
13. Kształcenie zdolności rozpoznawania liczb.
14. Kształcenie umiejętności opanowania pamięciowego utworu muzycznego.
15. Zachęcanie do wspólnego śpiewania i muzykowania z wykorzystaniem instrumentów.
16. Poszerzanie wiadomości dzieci na temat prac wykonywanych wiosną w ogrodzie.
17. Kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk występujących w przyrodzie i formułowania wniosków.
18. Kształtowanie postaw proekologicznych i budzenia szacunku do przyrody.
19. Poznanie procesu uprawy, wzrostu i pielęgnacji warzyw, kwiatów, ziół.
20. Stwarzanie warunków do podejmowania obserwacji przyrodniczych.
21. Zachęcanie do podejmowania działań praktycznych związanych z uprawą roślin.
22. Kształcenie umiejętności dzieci w zakresie dodawania i odejmowania w zakresie 10.
23. Wdrażanie do rozwiązywania prostych działań matematycznych z treścią.
24. Poszerzanie i utrwalanie wiadomości dzieci na temat Świąt Wielkanocnych, ich zwyczajów i tradycji, wielkanocnych pokarmów, obrzędów ludowych i symboliki.
25. Kształcenie umiejętności wyszukiwania informacji w tekście słuchanym, oglądanym materiale filmowym, prezentacji multimedialnej.
26. Zapoznanie z podstawowymi nominałami monet i banknotów.
27. Kształcenie kompetencji matematycznych w zakresie odejmowania liczb w zakresie 10.
28. Uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania.
29. Kształcenie umiejętności kojarzenia.
30. Zachęcanie do wykorzystania niekonwencjonalnego tworzywa w celu tworzenia pracy plastyczno-technicznej.
31. Kształcenie umiejętności określania ogólnego czasu trwania czynności (długo-krótko).
32. Rozwijanie zdolności porównywania i klasyfikowania.
33. Zachęcanie do słuchania piosenek, odtwarzania tekstu i melodii poprzez śpiew indywidualny i grupowy.
34. Kształcenie u dzieci poczucia tożsamości i przynależności narodowej.
35. Pogłębianie wiedzy na temat Polski.
36. Utrwalanie znajomości polskich symboli narodowych i ważnych miejsc.
37. Wdrażanie do prawidłowego zachowania podczas uroczystości przedszkolnych i państwowych.
38. Stwarzanie dzieciom możliwości poznania polskich świąt tradycji i obrzędów.
39. Zapoznanie dzieci z kilkoma polskimi legendami.
40. Rozwijanie aktywności społecznej, językowej i poznawczej dzieci.
41. Wdrażanie do samoobsługi, utrwalanie prawidłowych nawyków.
42. Wdrażanie do systematycznego uczestniczenia w ćwiczeniach i zabawach ruchowych.
43. Wyrabianie nawyku przebywania na powietrzu.
Wiersz do nauki w kwietniu
Wiosna w ogrodzie (aut. A. Beyer)
Do przedszkola przyszła wiosna,
powitała dzieci.
Zaprosiła do ogródka,
przecież słonko świeci.
Poprosiła bardzo pięknie,
by skopały grządki.
Czas najwyższy już zaczynać
wiosenne porządki.
Teraz kwiatki kolorowe
w ogródeczku rosną,
deszczyk lekko je podlewa,
dziękujemy wiosno!
Piosenki do nauki w kwietniu
„Na wiejskim podwórku”
(sł. i muz. J. Kucharczyk)
1. Na podwórku już o świcie
zamieszanie, rwetes, krzyki
Pokłóciły się koguty
Kaczki, gęsi i indyki.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa
Gę, gę, gę, gę
Gul, gul, gul, gul
Kukuryku
Kwa, kwa, gę, gę, kukuryku
O co tyle krzyku?
2. Krowa muczy, świnki kwiczą
Piesek szczeka „hau, hau, hau, hau”
Owce meczą, kozy beczą
W stajni koń rży ”iha ha ha”
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa…
3. Gospodyni rano wstała
Daje paszę, ziarno sypie
Więc przez chwilę na podwórku
Będzie troszkę, troszkę ciszej.
Ref. Kwa, kwa, kwa, kwa…
"Święta tuż - tuż"
Kwa, kwa, kwa! Kto to idzie? Kaczuszka maleńka.
Ta żółciutka i słodziutka, z cukru caluteńka.
Dokąd idziesz kaczuszko? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!
Pi, pi, pi! Kto to idzie? Kurczaczek cukrowy.
Mruży oczy, dumnie kroczy, dzióbek ma różowy.
Dokąd idziesz kurczaczku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!
Kic, kic, kic! Kto to idzie? Zajączek malutki.
Z cukru cały, śnieżnobiały, bardzo wesolutki.
Dokąd idziesz zajączku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!
Cicho sza! Kto to idzie? To baranek przecież!
Najpiękniejszy! Najważniejszy! Wszyscy o tym wiecie.
Dokąd idziesz baranku? Powiedz mi na uszko.
Do koszyczka, do ślicznego, pięknie dziś przystrojonego.
Zaraz wskoczę tam i już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!
Tup, tup, tup! Kto to idzie? To moja siostrzyczka.
Malowane jajka wkłada prosto do koszyczka.
Dokąd idziesz siostrzyczko? Powiedz mi na uszko.
Prędko, prędko! Mama wola! Już idziemy do kościoła!
Czas pokarmy święcić już,
bo Wielkanoc jest tuż, tuż!