Grupa I SP - "Żabki"- uczymy się
Zamierzenia pracy dydaktyczno – wychowawczej i opiekuńczej na miesiąc kwiecień
- wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć
- określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej, rozwijanie koordynacji ruchowej, nabywanie płynności ruchów rąk, improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki
- samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy i porządkowanie go po zakończonej pracy
- określanie swoich zainteresowań
- samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie
- wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny
- ocenianie zachowań innych, ocenianie własnego zachowania, działania względem innych, a także zachowania innych względem nas, wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości
- czynne uczestniczenie w ustalaniu reguł i zasad współżycia w grupie
- pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego, prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad
- podejmowanie działania i opisywanie, co z nich wyniknęło dla niego i dla innych
- podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem oraz w sposób twórczy i niekonwencjonalny
- sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach, mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją, samodzielne układanie opowiadań, posługiwanie się poprawną mową
- stosowanie słów przeciwstawnych, zdrobnień, zgrubień, formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
- próby samodzielnego czytania, rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
- wyodrębnianie zdań w wypowiedziach, liczenie ich, układanie wypowiedzi, np. na temat obrazka, składającej się z określonej liczby zdań
- wyodrębnianie w słowach głosek w: wygłosie, nagłosie, śródgłosie
- liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
- rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską
- czytanie całościowe wyrazów, równoważników zdań
- rozumienie relacji głoska – litera, słowo – wyraz
- rozpoznawanie liter pisanych
- uczestniczenie w zabawach wykorzystujących wybrane techniki i metody aktywizujące, np.: kreatywne rysowanie, tworzenie analogii, wizualizacja, personifikacja
- inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych\
- układanie opowiadań o tematyce fantastycznej (np. na temat: Moja wizyta na obcej planecie)
- rysowanie z wyobraźni
- ozwijanie myślenia logicznego poprzez analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie; łączenie prostych czynności z ich skutkami; układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich z podaniem przyczyny i skutku danych zdarzeń, słuchanie zdań prawdziwych i fałszywych, ocenianie ich wartości logicznej (np. poprzez wykonanie określonych ruchów)
- orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 9 (i więcej) z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
PIOSENKI DO NAUKI
"Miała Baba Koguta"
Miała baba koguta, koguta, koguta
Wsadziła go do buta, do buta hej!
O, mój miły kogucie, kogucie
Kogucie, kogucie, kogucie, kogucie
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie
W tym bucie, w tym bucie jest?
Miała baba indora, indora, indora
Wsadziła go do wora, do wora hej!
O, mój miły indorze, indorze
Indorze, indorze, indorze, indorze,
Czy ci dobrze w tym worze, w tym worze
W tym worze, w tym worze jest?
Miała baba barana, barana, barana
Wsadziła go do siana, do siana hej!
O, mój miły baranie, baranie
Baranie, baranie, baranie, baranie
Czy ci dobrze w tym sianie, w tym sianie
W tym sianie, w tym sianie jest?
Miała baba koguta, koguta, koguta
Wsadziła go do buta, do buta hej!
O, mój miły kogucie, kogucie
Kogucie, kogucie, kogucie, kogucie
Jakże ci tam w tym bucie, w tym bucie
W tym bucie, w tym bucie jest?
WIERSZ DO NAUKI
"Moja Ziemia"
Moja Ziemio ukochana
życzę słońca Ci od rana
czystej wody i powietrza
żebyś była coraz „lepsza”.
Pięknych pól i czystych lasów,
trochę chmurek, śpiewu ptaków,
pięknych kwiatów letnią porą
boś Ty naszą jest podporą.
Bardzo wszyscy Cię kochamy
i się bardzo postaramy,
by najmniejszy skrawek Twój
czysty był, jak wody zdrój.