Wrzesień 2024
WRZESIEŃ 2024
- Zapoznanie z salą i miejscem wyznaczonym na zabawki
- Przypomnienie jak zachować się w łazience, w szatni, sali
- Dbanie o wspólną własność
- Zapoznanie z nowymi znaczkami rozpoznawczymi.
- Zapoznanie dzieci z rodzajami dyżurów w łazience, przy posiłkach,
w kąciku książek, przyrody, zabawek oraz czynnościami z nimi związanymi
- Tworzenie kodeksu grupy, zrozumienie ważności i słuszności obowiązujących zasad i reguł
- Zrozumienie przez dzieci, że należy pomóc nowo przybyłym w adaptacji w przedszkolu
- Budowanie dłuższych wypowiedzi poprawnych gramatycznie
- Doskonalenie umiejętności kontynuacji rytmu
- Rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo – skutkowego i logicznego
- Porównywanie długości przedmiotów
- Kształtowanie umiejętności w zakresie określania przedmiotów w przestrzeni
- Wyrażanie ekspresji twórczej
- Doskonalenie motoryki małej
- Zapamiętywanie treści piosenki
- Tworzenie akompaniamentu do refrenu piosenki za pomocą instrumentów perkusyjnych
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej
- Obserwacja ruchu pieszych i pojazdów
- Utrwalenie zasad bezpieczeństwa
- Tworzenie kodeksu bezpiecznego przedszkolaka
- Ustalenie najważniejszych zasad ruchu drogowego
- Poznanie wybranych znaków drogowych
- Klasyfikowanie przedmiotów względem wielkości i koloru
- Porównywanie liczebności dwóch zbiorów
- Doskonalenie chwytu narzędzia pisarskiego
- Doskonalenie umiejętności reagowania na sygnał
- Rozwijanie sprawności fizycznej podczas zabaw ruchowych, zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa.
-Kształtowanie odporności fizycznej podczas spacerów
-Rozbudzanie zamiłowania dziecięcą
Wiersz:
- „Przepisy drogowe” – B. Forma
- „Znaczki” – I. Suchorzewska
Piosenka:
- „Biegnę do przedszkola” autor Śpiewająco Brzdące
- „Na ulicy” – autor Małgorzata Sadowska