Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania logopedy w przedszkolu

Zadania logopedy w przedszkolu:

1.Diagnozowanie logopedyczne; prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu rozwoju mowy.

2.Prowadzenie zajęć logopedycznych z dziećmi.

3.Prowadzenie porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli.

4.Podejmowanie działań profilaktycznych.

Cele główne:

  • a) Zapobieganie powstawania odstępstw w nabywaniu kompetencji językowych i komunikacyjnych wśród dzieci w wieku przedszkolnym.
  • b) Dbanie o poprawną wymowę.
  • c) Usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych.
  • d) Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem funkcji prymarnych.
  • e) Stymulowanie rozwoju funkcji słuchowo-językowych.

Cele szczegółowe:

Dzieci rozwijają i doskonalą:

- sprawność artykulatorów mowy (mięśni mimicznych, warg, języka, podniebienia miękkiego, policzków),

- oddech, dojrzałe połykanie, odgryzanie, żucie, prawidłową pozycję spoczynkową języka,

- siłę mięśni oddechowych,

- prawidłową fonację,

- prawidłowe formy gramatyczne w wypowiedziach,

- mowę narracyjną, dialog, opowiadanie, odgadywanie zagadek,

- naśladowanie z przedmiotem i bez przedmiotu w zakresie motoryki dużej i małej,

- reakcje ruchowe na bodźce wzrokowe i słuchowe,

- orientację w przestrzeni i schemat własnego ciała,

- koordynację słuchowo-ruchową poprzez wierszyki, piosenki, rymowanki,

- analizę i syntezę słuchowo-wzrokową,

- pamięć sensoryczną,

- słuch fonematyczny i świadomość fonologiczną,

Dzieci poznają:

zasady obowiązujące na zajęciach logopedycznych,

- zasady naprzemienności w komunikacji,

- zasady budowania zdań poprawnych gramatycznie,

- zabawy ruchowe w zakresie motoryki małej i motoryki dużej.

Dzieci wzbogacają:

- zakres słownictwa biernego i czynnego,

- wiedzę o otaczającym świecie,

- zasób cech prozodycznych,

- zasób doświadczeń komunikacyjnych.

We wrześniu po przesiewowych badaniach logopedycznych wyłaniane są dzieci do systematycznej, specjalistycznej terapii logopedycznej. Zajęcia logopedyczne mają charakter indywidualny lub grupowy (w grupach 2, 3 osobowych).

Każde dziecko posiada swój osobisty zeszyt ćwiczeń, który ułatwia kontakt z rodzicami i systematyczną pracę nad korygowaniem nieprawidłowej wymowy.

Rodzice, których dzieci zakwalifikowały się na zajęcia logopedyczne są zobowiązani do systematycznych ćwiczeń z dzieckiem w domu wg wskazań logopedy.

Zajęcia logopedyczne prowadzone są w atrakcyjnej zabawowej formie, dzięki temu przedszkolaki są aktywne, pokonują swoje słabości, mają radość z osiąganych sukcesów.
Rodzice, których dzieci nie uczęszczają na zajęcia logopedyczne mają możliwość konsultacji z logopedą, który wyjaśni wszelkie wątpliwości dotyczące rozwoju mowy ich dzieci, odpowie na pytania, pokaże jakie ćwiczenia w ramach profilaktyki i wspomagania rozwoju mowy można wdrożyć z dzieckiem w domu.

Literatura:

  • .J.Cieszyńska, M. Korendo „Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2007.
  • 2. D. Pluta-Wojciechowska „Zaburzenia czynności prymarnych i artykulacji. Podstawy postępowania logopedycznego, Bytom 2015.
  • 3. A. Sołtys- Chmielowicz „Zaburzenia artykulacji. Teoria i praktyka. Wydawnictwo Impuls, Kraków 2016.

Zapraszam zainteresowanych Rodziców do osobistego kontaktu po wcześniejszym umówieniu się w godzinach pracy w przedszkolu lub pod adresem: agszatkowska@interia.pl

Agnieszka Szatkowska (logopeda)